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- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b249 description "a6cd7b63-004a-4bff-9a6b-21f14d8326a5 Legal CSV" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2492 description "Das Registrierungsprojekt "Pädiatrie - Spätfolgen" (PLE) ist eine Initiative der niederländischsprachigen pädiatrischen hämato-onkologischen Zentren und wird von den französischsprachigen Zentren unterstützt. Das Projekt wurde vom belgischen Krebsregister und der belgischen Gesellschaft für pädiatrische Hämatologie Onkologie (BSPHO) mit finanzieller Unterstützung von Kom op tegen Kanker ins Leben gerufen. Das PLE-Projekt hat als Hauptziel, die akuten und späten Nebenwirkungen im Zusammenhang mit der Behandlung von Krebs bei Kindern und Jugendlichen zu sammeln und zu erforschen. Mit diesen Informationen wollen wir mehr Einblick in die Spätfolgen gewinnen, unbekannte Nebenwirkungen identifizieren und evidenzbasierte Leitlinien entwickeln, um Spätfolgen von Krebsbehandlungen bei Kindern und Jugendlichen zu verhindern. Dank der finanziellen Unterstützung der Stichting tegen Kanker (2019-2020) konzentriert sich ein spezifisches Projekt auf Hodgkin-Lymphom-Patienten. Das Projekt ist seit September 2017 online für behandelnde Ärzte und deren Registrierungspersonal verfügbar und umfasst Krebspatientenregistrierungen von 0 bis einschließlich 19 Jahren zum Zeitpunkt der Diagnose. Die Registrierung erfolgt über die Anwendung Web Based Cancer Registration (WBCR) des belgischen Krebsregisters (Modul Pädiatrie - Spätfolgen)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2492 description "Het registratieproject "Paediatrics - Late effects" (PLE) is een initiatief van de Nederlandstalige pediatrische hemato-oncologiecentra en wordt ondersteund door de Franstalige centra. Het project is opgezet door het Belgisch Kankerregister en de Belgische Vereniging voor Pediatrische Hematologie Oncologie (BSPHO) met financiële steun van Kom op tegen Kanker. Het PLE-project heeft als hoofddoel het verzamelen en onderzoeken van de acute en late bijwerkingen die gepaard gaan met de behandeling van kanker bij kinderen en adolescenten. Met deze informatie willen we meer inzicht krijgen in de late effecten, onbekende bijwerkingen identificeren en evidence-based richtlijnen ontwikkelen om late effecten van kankerbehandelingen bij kinderen en adolescenten te voorkomen. Dankzij financiële steun van Stichting tegen Kanker (2019-2020) richt een specifiek project zich op Hodgkin Lymfoom patiënten. Het project is sinds september 2017 online beschikbaar voor behandelende artsen en hun registratiemedewerkers en omvat registraties van kankerpatiënten van 0 tot en met 19 jaar op het moment van diagnose. Registratie vindt plaats via de Web Based Cancer Registration (WBCR) applicatie van het Belgisch Kankerregister (module Kindergeneeskunde - Late Effecten)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2492 description "Le projet d'enregistrement "Pédiatrie - Effets tardifs" (PLE) est une initiative des centres d'hémato-oncologie pédiatrique néerlandophones et est soutenu par les centres francophones. Le projet a été mis en place par le Registre Belge du Cancer et la Société Belge d'Hématologie Pédiatrique Oncologie (BSPHO) avec le soutien financier de Kom op tegen Kanker. Le projet PLE a pour objectif principal de recueillir et d'explorer les effets secondaires aigus et tardifs associés au traitement du cancer chez les enfants et les adolescents. Avec ces informations, nous visons à mieux comprendre les effets tardifs, à identifier les effets secondaires inconnus et à élaborer des lignes directrices fondées sur des données probantes pour prévenir les effets tardifs des traitements contre le cancer chez les enfants et les adolescents. Grâce au soutien financier de Stichting tegen Kanker (2019-2020), un projet spécifique se concentre sur les patients atteints de lymphome hodgkinien. Le projet est disponible en ligne pour les médecins traitants et leur personnel d'inscription depuis septembre 2017 et comprend des inscriptions de patients atteints de cancer de 0 à 19 ans au moment du diagnostic. L'enregistrement se fait via l'application Web Based Cancer Registration (WBCR) du Belgian Cancer Registry (module Paediatrics - Late Effects)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2492 description "The registration project "Paediatrics - Late effects" (PLE) is an initiative of the Dutch-speaking paediatric haemato-oncology centres and is supported by the French-speaking centres. The project has been set up by the Belgian Cancer Registry and the Belgian Society of Paediatric Haematology Oncology (BSPHO) with financial support of Kom op tegen Kanker. The PLE project has as main objective to collect and explore the acute and late side effects associated with the treatment of cancer in children and adolescents. With this information we aim to gain more insight into the late effects, identify unknown side effects and develop evidence-based guidelines to prevent late effects of cancer treatments in children and adolescents. Thanks to financial support of Stichting tegen Kanker (2019-2020), a specific project focusses on Hodgkin Lymphoma patients. The project is available online to treating physicians and their registration staff since September 2017 and includes cancer patient registrations from 0 until and including 19 years at the time of diagnosis. Registration takes place via the Web Based Cancer Registration (WBCR) application of the Belgian Cancer Registry (module Paediatrics - Late Effects). " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2495 description "Cancer has a huge impact on the daily life of anyone that is confronted with it. An important objective of existing cancer treatment is to provide patients with a quality of life that is as optimal as possible. Effective and reliable data about the quality of life of (ex-) cancer patients can only be collected by conducting a survey about the quality of life of (ex-) cancer patients. Treatment for colon cancer has evolved considerably in recent years. These changes have not only led to a higher survival rate, they have also had a positive effect on the quality of life of patients affected by colon cancer. Since research into the quality of life of this group of patients is extremely important, the Belgian Cancer Registry launched a study, in association with 'Kom Op Tegen Kanker', in which information is collected about quality of life, (care) needs and socio-economic well-being among patients treated for colon cancer. The survey is conducted using a questionnaire sent by post. The collected data is linked to patients and tumour characteristics from the Belgian Cancer Registry's cancer registration database and to information about diagnosis and treatment. As funding is provided by the 'Kom Op Tegen Kanker' relief fund, this study focuses on patients that live in Flanders. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2495 description "Kanker heeft een enorme impact op het dagelijks leven van iedereen die ermee wordt geconfronteerd. Een belangrijk doel van bestaande kankerbehandelingen is om patiënten een zo optimaal mogelijke levenskwaliteit te bieden. Effectieve en betrouwbare gegevens over de kwaliteit van leven van (ex-)kankerpatiënten kunnen alleen worden verzameld door een enquête uit te voeren over de kwaliteit van leven van (ex-)kankerpatiënten. De behandeling van darmkanker is de afgelopen jaren aanzienlijk geëvolueerd. Deze veranderingen hebben niet alleen geleid tot een hogere overlevingskans, ze hebben ook een positief effect gehad op de kwaliteit van leven van patiënten met darmkanker. Omdat onderzoek naar de kwaliteit van leven van deze groep patiënten uiterst belangrijk is, startte het Belgisch Kankerregister in samenwerking met 'Kom Op Tegen Kanker' een studie waarin informatie wordt verzameld over kwaliteit van leven, (zorg)behoeften en sociaal-economisch welzijn bij patiënten behandeld voor darmkanker. De enquête wordt uitgevoerd met behulp van een vragenlijst die per post wordt verzonden. De verzamelde gegevens zijn gekoppeld aan patiënten en tumorkenmerken uit de kankerregistratiedatabase van het Belgisch Kankerregister en aan informatie over diagnose en behandeling. Omdat financiering wordt verstrekt door het hulpfonds 'Kom Op Tegen Kanker', richt deze studie zich op patiënten die in Vlaanderen wonen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2495 description "Krebs hat einen großen Einfluss auf das tägliche Leben von jedem, der damit konfrontiert ist. Ein wichtiges Ziel der bestehenden Krebsbehandlung ist es, den Patienten eine möglichst optimale Lebensqualität zu bieten. Effektive und zuverlässige Daten über die Lebensqualität von (Ex-)Krebspatienten können nur durch eine Umfrage über die Lebensqualität von (Ex-)Krebspatienten erhoben werden. Die Behandlung von Darmkrebs hat sich in den letzten Jahren erheblich weiterentwickelt. Diese Veränderungen haben nicht nur zu einer höheren Überlebensrate geführt, sondern sich auch positiv auf die Lebensqualität von Darmkrebspatienten ausgewirkt. Da die Erforschung der Lebensqualität dieser Patientengruppe äußerst wichtig ist, hat das belgische Krebsregister in Zusammenarbeit mit dem "Kom Op Tegen Kanker" eine Studie ins Leben gerufen, in der Informationen über die Lebensqualität, den (Pflege-)Bedürfnis und das sozioökonomische Wohlbefinden von Patienten, die wegen Darmkrebs behandelt werden, gesammelt werden. Die Umfrage wird mittels eines per Post versandten Fragebogens durchgeführt. Die gesammelten Daten sind mit Patienten und Tumormerkmalen aus der Krebsregistrierungsdatenbank des belgischen Krebsregisters sowie mit Informationen über Diagnose und Behandlung verknüpft. Da die Finanzierung durch den Hilfsfonds "Kom Op Tegen Kanker" erfolgt, konzentriert sich diese Studie auf Patienten, die in Flandern leben." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2495 description "Le cancer a un impact énorme sur la vie quotidienne de toute personne qui y est confrontée. Un objectif important du traitement actuel du cancer est d'offrir aux patients une qualité de vie aussi optimale que possible. Des données efficaces et fiables sur la qualité de vie des (anciens) patients cancéreux ne peuvent être collectées qu’en menant une enquête sur la qualité de vie des (anciens) patients cancéreux. Le traitement du cancer du côlon a considérablement évolué au cours des dernières années. Ces changements ont non seulement conduit à un taux de survie plus élevé, mais ils ont également eu un effet positif sur la qualité de vie des patients touchés par le cancer du côlon. La recherche sur la qualité de vie de ce groupe de patients étant extrêmement importante, le Registre belge du cancer a lancé une étude, en association avec « Kom Op Tegen Kanker », dans laquelle des informations sont collectées sur la qualité de vie, les besoins (de soins) et le bien-être socio-économique des patients traités pour un cancer du côlon. L'enquête est réalisée à l'aide d'un questionnaire envoyé par la poste. Les données collectées sont liées aux patients et aux caractéristiques tumorales de la base de données d'enregistrement du cancer du Registre belge du cancer et aux informations sur le diagnostic et le traitement. Comme le financement est fourni par le fonds de secours « Kom Op Tegen Kanker », cette étude se concentre sur les patients qui vivent en Flandre." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2498 description "Das RALP-Projekt ist eine Initiative der Belgischen Vereinigung für Urologie (BAU) und des Nationalen Instituts für Kranken- und Invaliditätsversicherung (Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) (RIZIV/INAMI). Es handelt sich um eine Bewertung des Ergebnisses und der Versorgungsqualität bei der robotergestützten laparoskopischen Prostatektomie, einer minimalinvasiven Form der Operation zur Behandlung von Prostatakrebs. Krankenhäuser, die an diesem Projekt teilnehmen möchten, müssen die Vereinbarung unterzeichnen. Dies ist auf der RIZIV-Website (Care providers > Individuelle Leistungserbringer > Implantatanbieter > Informationen pro Thema > Erstattung von Material für eine robotergestützte radikale Prostatektomie - Vereinbarung)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2498 description "Het RALP-project is een initiatief van de Belgische Vereniging voor Urologie (BAU) en het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering (RIZIV/INAMI). Het betreft een evaluatie van de uitkomst en kwaliteit van zorg bij robot-geassisteerde laparoscopische prostatectomie, een minimaal invasieve vorm van chirurgie voor de behandeling van prostaatkanker. Ziekenhuizen die aan dit project willen deelnemen, moeten de overeenkomst ondertekenen. Dit is beschikbaar op de RIZIV website (Zorgverleners > Individuele zorgverleners > Implantaataanbieders > Informatie per thema > Vergoeding van materiaal voor een robot-geassisteerde radicale prostatectomie - Overeenkomst)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2498 description "Le projet RALP est une initiative de l'Association Belge d'Urologie (BAU) et de l'Institut National d'Assurance Maladie et Invalidité (Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) (RIZIV/INAMI). Il s'agit d'une évaluation des résultats et de la qualité des soins dans la prostatectomie laparoscopique assistée par robot, une forme minimale invasive de chirurgie pour traiter le cancer de la prostate. Les hôpitaux qui souhaitent participer à ce projet doivent signer l'entente. Ceci est disponible sur le site web du RIZIV (Care providers > Prestataires de soins individuels > Fournisseurs d'implants > Informations par thème > Remboursement du matériel pour une prostatectomie radicale assistée par robot - Accord)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2498 description "The RALP project is an initiative of the Belgian Association of Urology (BAU) and the National Institute for Sickness and Invalidity Insurance (Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering) (RIZIV/INAMI). It concerns an evaluation of the outcome and Quality of Care in robot-assisted Laparoscopic Prostatectomy, a minimal invasive form of surgery for treating prostate cancer. Hospitals that want to participate in this project must sign the agreement. This is available on the RIZIV website (Care providers > Individual care providers > Implant providers > Information per theme > Reimbursement of material for a robot-assisted radical prostatectomy - Agreement)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b25 description "Question asked: (NL) Hoeveel patiënten hebt u vandaag doorverwezen naar de covid19 triage post? / (FR) Combien de patients avez-vous référés au poste de triage covid19 aujourd'hui? name description type required values nr_num_patients_triage integer yes d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b250 description "a6cd7b63-004a-4bff-9a6b-21f14d8326a5 SCRA CSV" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2501 description "Das Registrierungsprojekt "Innovative Strahlentherapietechniken" ist eine Initiative des "Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering" (Nationales Institut für Kranken- und Invaliditätsversicherung) (RIZIV/INAMI) in Zusammenarbeit mit den Strahlentherapiediensten, die folgende innovative Strahlentherapietechnik anwenden: Stereotaktische Körperstrahlungstherapie (SBRT). Das Hauptziel dieser Registrierungsstudie und der begrenzten frühen Forschungsförderung besteht darin, die Bedingungen und die Gebühr zu untersuchen, unter denen innovative Strahlentherapietechniken in die Nomenklatur für die medizinischen Dienstleistungen aufgenommen werden. Strahlentherapieabteilungen, die an diesem Projekt teilnehmen möchten, müssen die Konvention unterzeichnen, die das Zentrum vom RIZIV/INAMI erhalten hat. Mit der Unterzeichnung dieses Dokuments erklären sie sich damit einverstanden, Patienten aus vorgegebenen Zielgruppen mit den genannten innovativen Strahlentherapietechniken zu behandeln und auch die notwendigen klinischen Daten über einen Zeitraum von vier Jahren über eine befristete Forschungsförderung zu registrieren. Die klinischen Daten müssen vom Strahlentherapiedienst nach der Behandlung in einem der vom belgischen Krebsregister speziell zu diesem Zweck entwickelten Online-Registrierungsmodule registriert werden: das SBRT-Modul oder das APBI- und Boost-Modul." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2501 description "Het registratieproject 'Innovatieve Radiotherapietechnieken' is een initiatief van het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering (RIZIV/INAMI) in samenwerking met de radiotherapiediensten die gebruik maken van de volgende innovatieve radiotherapietechniek: Stereotactische lichaamsstralingstherapie (SBRT). Het hoofddoel van deze registratiestudie en de beperkte financiering van vroegtijdig onderzoek is te onderzoeken onder welke voorwaarden en tegen welke vergoeding innovatieve radiotherapietechnieken zullen worden opgenomen in de nomenclatuur voor de medische diensten. Radiotherapieafdelingen die aan dit project willen deelnemen, moeten de conventie ondertekenen die het centrum van het RIZIV/INAMI heeft ontvangen. Door dit document te ondertekenen, stemmen ze ermee in om patiënten uit vooraf bepaalde doelgroepen te behandelen met de genoemde innovatieve radiotherapietechnieken en registreren ze ook de nodige klinische gegevens, voor een periode van vier jaar via tijdelijke onderzoeksfinanciering. De klinische gegevens moeten na de behandeling door de radiotherapiedienst worden geregistreerd in een van de speciaal daartoe door het Belgisch Kankerregister ontwikkelde online registratiemodules: de SBRT-module of de APBI- en Boost-module." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2501 description "Le projet d'enregistrement «Techniques innovantes de radiothérapie» est une initiative du Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering (Institut national d'assurance maladie et invalidité) (RIZIV/INAMI) en association avec les services de radiothérapie qui utilisent la technique innovante de radiothérapie suivante: Radiothérapie stéréotaxique du corps (SBRT). L'objectif principal de cette étude d'enregistrement et le financement limité de la recherche précoce est d'examiner les conditions dans lesquelles et la redevance pour laquelle les techniques de radiothérapie innovantes seront incluses dans la nomenclature des services médicaux. Les services de radiothérapie qui souhaitent participer à ce projet doivent signer la convention que le centre a reçue du RIZIV/INAMI. En signant ce document, ils acceptent de traiter des patients de groupes cibles prédéterminés avec les techniques de radiothérapie innovantes citées et d'enregistrer également les données cliniques nécessaires, pour une période de quatre ans via un financement temporaire de la recherche. Les données cliniques doivent être enregistrées par le service de radiothérapie après le traitement dans l'un des modules d'inscription en ligne spécialement développés par le Registre belge du cancer à cet effet: le module SBRT ou le module APBI et Boost." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2501 description "The 'Innovative Radiotherapy Techniques' registrationproject is an initiative of the 'Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering' (National Institute for Sickness and Invalidity Insurance) (RIZIV/INAMI) in association with the radiotherapy services that use the following innovative radiotherapy technique: Stereotactic Body Radiation Therapy (SBRT). The main objective of this registration study and the limited early research funding is to examine the conditions under which and the fee for which innovative radiotherapy techniques will be included in the nomenclature for the medical services. Radiotherapy departments that want to participate in this project must sign the convention that the centre received from the RIZIV/INAMI. By signing this document they agree to treat patients from pre-determined target groups with the innovative radiotherapy techniques cited and also register the necessary clinical data, for a period of four years via temporary research funding. The clinical data must be registered by the radiotherapy service after the treatment in one of the online registration modules specially developed by the Belgian Cancer Registry for this purpose: the SBRT module or the APBI and Boost module. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2504 description "Ce formulaire doit être rempli à la naissance de tout enfant vivant quel que soit le poids à la naissance ou la durée de la gestation. Le formulaire est divisé en quatre sections. La section A, qui n'est pas anonyme, doit être remplie par le médecin et conservée par l'administration municipale. La section B doit être remplie par le médecin et sera vérifiée par l'administration municipale avant d'être envoyée avec le reste du formulaire au médecin-conseil régional de l'administration régionale de la santé. La section C, qui contient les informations médicales, doit être remplie et placée dans une enveloppe scellée par le médecin (cette information n'est pas accessible à l'administration municipale). Il sera ouvert à l'administration régionale de la santé par le médecin responsable. La section D, qui contient des informations administratives et sociales anonymes, doit être complétée par l'administration municipale. Les formulaires sont imprimés par la direction générale de la statistique et de l'information économique, qui est chargée de les fournir aux autorités locales et aux maternités. Les administrations municipales sont chargées de distribuer les formulaires aux médecins et aux hôpitaux de leur municipalité." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2504 description "Dieses Formular muss bei der Geburt eines lebenden Kindes unabhängig vom Gewicht bei der Geburt oder der Dauer der Schwangerschaft ausgefüllt werden. Das Formular ist in vier Abschnitte unterteilt. Abschnitt A, nicht anonym, ist vom Arzt auszufüllen und von der Gemeindeverwaltung aufzubewahren. Abschnitt B ist vom Arzt auszufüllen und wird von der Gemeindeverwaltung überprüft, bevor er mit dem Rest des Formulars an den Regionalarzt der Regionalverwaltung Gesundheit geschickt wird. Abschnitt C, der die medizinischen Informationen enthält, ist vom Arzt auszufüllen und in einen versiegelten Umschlag zu legen (diese Informationen sind für die Gemeindeverwaltung nicht zugänglich). Es wird von dem zuständigen Arzt für die Gesundheit der regionalen Verwaltung geöffnet. Abschnitt D, der anonyme administrative und soziale Informationen enthält, ist von der Gemeindeverwaltung auszufüllen. Die Formulare werden von der Generaldirektion Statistik und Wirtschaftsinformationen ausgedruckt, die für die Lieferung an die lokalen Behörden und die Entbindungsstationen zuständig ist. Die kommunalen Verwaltungen sind für die Verteilung der Formulare an Ärzte und Krankenhäuser in ihrer Gemeinde zuständig." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2504 description "Dit formulier moet worden ingevuld bij de geboorte van een levend kind, ongeacht het gewicht bij de geboorte of de duur van de dracht. Het formulier is verdeeld in vier secties. Sectie A, niet anoniem, moet door de arts worden ingevuld en door het gemeentebestuur worden bewaard. Sectie B moet worden ingevuld door de arts en zal worden gecontroleerd door de gemeentelijke administratie alvorens te worden verzonden met de rest van het formulier naar de regionale medische ambtenaar bij de regionale administratie gezondheid. Sectie C, die de medische informatie bevat, moet door de arts worden ingevuld en in een verzegelde enveloppe worden geplaatst (de gemeentelijke administratie heeft geen toegang tot deze informatie). Het zal worden geopend voor de regionale administratie gezondheid door de arts die verantwoordelijk is. Deel D, dat anonieme administratieve en sociale informatie bevat, moet door het gemeentebestuur worden ingevuld. De formulieren worden gedrukt door het directoraat-generaal Statistiek en Economische Informatie, dat verantwoordelijk is voor de verstrekking ervan aan lokale overheden en kraamafdelingen. Gemeentelijke overheden zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van de formulieren onder artsen en ziekenhuizen binnen hun gemeente." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2504 description "This form must be completed at the birth of any living child whatever the weight at birth or length of gestation. The form is divided into four sections. Section A, not anonymous, is to be completed by the doctor and retained by the Municipal administration. Section B is to be filled in by the doctor and will be checked by the Municipal administration before being sent off with the rest of the form to the Regional Medical Officer at the regional administration health. Section C, which contains the medical information, is to be filled in and placed in a sealed envelope by the doctor (this information cannot be accessed by the Municipal administration). It will be opened for the the regional administration health by the doctor in charge. Section D, which contains anonymous administrative and social information, is to be completed by the Municipal administration. The forms are printed by the Directorate-General for Statistics and Economic Information, which is responsible for supplying them to Local Authorities and to maternity wards. Municipal administrations are in charge of distributing the forms to doctors and hospitals within their municipality." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2507 description "Das Formular für die Erklärung des Todes eines Kindes unter einem Jahr oder eines Totgeborenen muss für jedes Kind ausgefüllt werden, das innerhalb seines ersten Jahres stirbt, oder für eine Totgeburt, deren Geburtsgewicht mindestens 500 g beträgt oder deren Gestationsalter mindestens 22 Wochen beträgt oder deren Geburtslänge von Kopf bis Fuß mindestens 25 cm beträgt (WHO-Kriterien). Das Formular ist in vier Abschnitte unterteilt. Abschnitt A, nicht anonym, ist vom Arzt auszufüllen und von der Gemeindeverwaltung aufzubewahren. Abschnitt B ist vom Arzt auszufüllen und wird von der Gemeindeverwaltung überprüft, bevor er mit dem Rest des Formulars an den Regionalarzt der Regionalverwaltung Gesundheit geschickt wird. Abschnitt C, der die medizinischen Informationen enthält, ist vom Arzt auszufüllen und in einen versiegelten Umschlag zu legen (diese Informationen sind für die Gemeindeverwaltung nicht zugänglich). Es wird von dem zuständigen Arzt für die Gesundheit der regionalen Verwaltung geöffnet. Abschnitt D, der anonyme administrative und soziale Informationen enthält, ist von der Gemeindeverwaltung auszufüllen. Die Formulare werden von der Generaldirektion Statistik und Wirtschaftsinformationen ausgedruckt, die für die Lieferung an die lokalen Behörden und die Entbindungsstationen zuständig ist. Die kommunalen Verwaltungen sind für die Verteilung der Formulare an Ärzte und Krankenhäuser in ihrer Gemeinde zuständig." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2507 description "Het formulier voor de aangifte van het overlijden van een kind jonger dan één jaar of doodgeboren kind moet worden ingevuld voor elk kind dat in het eerste jaar overlijdt of voor een doodgeboorte waarvan het geboortegewicht ten minste 500 g bedraagt of waarvan de zwangerschapsduur ten minste 22 weken bedraagt of waarvan de lengte bij de geboorte van top tot teen ten minste 25 cm bedraagt (WHO-criteria). Het formulier is verdeeld in vier secties. Sectie A, niet anoniem, moet door de arts worden ingevuld en door het gemeentebestuur worden bewaard. Sectie B moet worden ingevuld door de arts en zal worden gecontroleerd door de gemeentelijke administratie alvorens te worden verzonden met de rest van het formulier naar de regionale medische ambtenaar bij de regionale administratie gezondheid. Sectie C, die de medische informatie bevat, moet door de arts worden ingevuld en in een verzegelde enveloppe worden geplaatst (de gemeentelijke administratie heeft geen toegang tot deze informatie). Het zal worden geopend voor de regionale administratie gezondheid door de arts die verantwoordelijk is. Deel D, dat anonieme administratieve en sociale informatie bevat, moet door het gemeentebestuur worden ingevuld. De formulieren worden gedrukt door het directoraat-generaal Statistiek en Economische Informatie, dat verantwoordelijk is voor de verstrekking ervan aan lokale overheden en kraamafdelingen. Gemeentelijke overheden zijn verantwoordelijk voor de verspreiding van de formulieren onder artsen en ziekenhuizen binnen hun gemeente." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2507 description "Le formulaire de déclaration de décès d'un enfant de moins d'un an ou mort-né doit être rempli pour tout enfant qui décède au cours de sa première année ou pour une mortinatalité dont le poids à la naissance est d'au moins 500 g ou dont l'âge gestationnel est d'au moins 22 semaines ou dont la longueur à la naissance de la tête aux pieds est d'au moins 25 cm (critères de l'OMS). Le formulaire est divisé en quatre sections. La section A, qui n'est pas anonyme, doit être remplie par le médecin et conservée par l'administration municipale. La section B doit être remplie par le médecin et sera vérifiée par l'administration municipale avant d'être envoyée avec le reste du formulaire au médecin-conseil régional de l'administration régionale de la santé. La section C, qui contient les informations médicales, doit être remplie et placée dans une enveloppe scellée par le médecin (cette information n'est pas accessible à l'administration municipale). Il sera ouvert à l'administration régionale de la santé par le médecin responsable. La section D, qui contient des informations administratives et sociales anonymes, doit être complétée par l'administration municipale. Les formulaires sont imprimés par la direction générale de la statistique et de l'information économique, qui est chargée de les fournir aux autorités locales et aux maternités. Les administrations municipales sont chargées de distribuer les formulaires aux médecins et aux hôpitaux de leur municipalité." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2507 description "The form for the declaration of the death of a child under one year or stillborn must be completed for any child that dies within its first year or for a stillbirth whose birth weight is at least 500g or whose gestational age is at least 22 weeks or whose length at birth from head to toe is at least 25 cm (WHO criteria). The form is divided into four sections. Section A, not anonymous, is to be completed by the doctor and retained by the Municipal administration. Section B is to be filled in by the doctor and will be checked by the Municipal administration before being sent off with the rest of the form to the Regional Medical Officer at the regional administration health. Section C, which contains the medical information, is to be filled in and placed in a sealed envelope by the doctor (this information cannot be accessed by the Municipal administration). It will be opened for the the regional administration health by the doctor in charge. Section D, which contains anonymous administrative and social information, is to be completed by the Municipal administration. The forms are printed by the Directorate-General for Statistics and Economic Information, which is responsible for supplying them to Local Authorities and to maternity wards. Municipal administrations are in charge of distributing the forms to doctors and hospitals within their municipality." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b251 description "a6cd7b63-004a-4bff-9a6b-21f14d8326a5 Stakeholders CSV" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2510 description "Een betere registratie van Adverse Events zou ertoe moeten leiden dat er meer kennis van zake is omtrent het brede scala aan mogelijke adverse events (Deutsche Übersetzung) Hierdoor zullen op termijn meer gepaste acties ter preventie van adverse events, en bijna-ongevallen, genomen kunnen worden op ziekenhuisniveau. De relevantie voor volksgezondheid ist een veiligere zorg voor ziekenhuispatiënten bereiken. (algemene, universitaire, gespecialiseerde en psychiatrische ziekenhuizen). Toepassing van dezelfde taxonomie door alle Belgische ziekenhuizen beoogt de onderlinge vergelijkbaarheid van de events te vergroten. De keuze voor ICPS van de WHO en de volledige compliantie met MIMPS (minimal information model for patient safety) beoogt een internationale samenwerking naar de toekomst toe zoveel als mogelijk te faciliteren. Voor het exportmodel werd gekozen voor XML, dat vlot kan ingebouwd worden in de bestaande meldsysteme van de ziekenhuizen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2510 description "Een betere registratie van Adverse Events zou ertoe moeten leiden dat er meer kennis van zake is omtrent het brede scala aan mogelijke adverse events. Hierdoor zullen op termijn meer gepaste acties ter preventie van adverse events, en bijna-ongevallen, genomen kunnen worden op ziekenhuisniveau. De relevantie voor volksgezondheid is een veiligere zorg voor ziekenhuispatiënten bereiken. (algemene, universitaire, gespecialiseerde en psychiatrische ziekenhuizen). Toepassing van dezelfde taxonomie door alle Belgische ziekenhuizen beoogt de onderlinge vergelijkbaarheid van de events te vergroten. De keuze voor ICPS van de WHO en de volledige compliantie met MIMPS (minimal information model for patient safety) beoogt een internationale samenwerking naar de toekomst toe zoveel als mogelijk te faciliteren. Voor het exportmodel werd gekozen voor XML, dat vlot kan ingebouwd worden in de bestaande meldsystemen van de ziekenhuizen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2510 description "Een betere registratie van Adverse Events zou ertoe moeten leiden dat er meer kennis van zake is omtrent het brede scala aan mogelijke effets indésirables. Hierdoor zullen op termijn meer gepaste acties ter preventie van adverse events, en bijna-ongevallen, genomen kunnen worden op ziekenhuisniveau. De relevantie voor volksgezondheid est een veiligere zorg voor ziekenhuispatiënten bereiken. (algemene, universitaire, gespecialiseerde en psychiatrische ziekenhuizen). Toepassing van dezelfde taxonomie door alle Belgische ziekenhuizen beoogt de onderlinge vergelijkbaarheid van de events te vergroten. De keuze voor ICPS van de WHO en de volledige compliantie met MIMPS (modèle d'information minimal pour la sécurité des patients) beoogt een internationale samenwerking naar de toekomst toe zoveel als mogelijk te faciliteren. Voor het exportmodel werd gekozen voor XML, dat vlot kan ingebouwd worden in de bestaande meldsystemen van de ziekenhuizen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2510 description "Een betere registratie van Adverse Events zou moeten leiden dat er meer kennis van zake is omtrent het brede scala aan mogelijke adverse events. Hierdoor zullen op termijn meer gepaste acties ter preventie van adverse events, en bijna-ongevallen, genomen kunnen worden op ziekenhuisniveau. De relevantie voor volksgezondheid is een veiligere zorg voor ziekenhuispatiënten bereiken. (algemene, universitaire, gespecialiseerde en psychiatrische ziekenhuizen). Toepassing van dezelfde taxonomie door alle Belgische ziekenhuizen beoogt de onderlinge vergelijkbaarheid van de events te vergroten. De keuze voor ICPS van de WHO en de volledige compliantie met MIMPS (minimal information model for patient safety) is een internationale samenwerking naar de toekomst toe zo als mogelijk te faciliteren. Voor het exportmodel werd gekozen voor XML, dat vlot kan ingebouwd worden in de bestaande meldsystemen van de ziekenhuizen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2513 description "En de très rares occasions, une mère mourra pendant la grossesse ou l'accouchement en Belgique. Nous estimons environ 12 femmes par an, sur la base des données actuelles de STATBEL et du taux de mortalité maternelle (RMM) de nos pays voisins. À ce stade (décembre 2020), nous en savons très peu sur ces mères. L'information de leur décès est limitée aux données sur les certificats de décès, et en Flandre à partir de ce qui a été communiqué comme cause de décès à la SPE (Vlaamse Studiecentrum voor Perinatale Epidemiologie). Ceci contrairement à nos pays voisins (Royaume-Uni, Pays-Bas, France, Italie) qui ont un système amélioré d'enregistrement et d'analyse de la mortalité maternelle depuis des années. Le plus connu étant le MBRRACE-UK, Mothers and Babies: Réduire les risques par le biais d'audits et d'enquêtes confidentielles à travers le Royaume-Uni. Grâce à ces systèmes, nous savons qu'un nombre important de mères décédées souffraient d'une maladie sous-jacente, par exemple une maladie cardiaque, qui s'est aggravée pendant la grossesse. Et surtout, les analyses approfondies des décès maternels dans nos pays voisins ont révélé des «soins de qualité inférieure» dans plus de la moitié des cas, ce qui (peut-être) a contribué à la mort de ces mères. Par conséquent, le Service Public Fédéral de Santé Publique soutient fortement le système belge d'Analyse de la Mortalité Maternelle qui enregistre et analyse les cas de décès maternel en Belgique, de manière structurée par une équipe nationale d'experts multidisciplinaires." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2513 description "In sehr seltenen Fällen stirbt eine Mutter während der Schwangerschaft oder Geburt in Belgien. Wir schätzen etwa 12 Frauen pro Jahr, basierend auf aktuellen Daten von STATBEL und der Müttersterblichkeitsrate (MMR) unserer Nachbarländer. Zu diesem Zeitpunkt (Dezember 2020) wissen wir sehr wenig über diese Mütter. Die Informationen über ihren Tod beschränken sich auf die Daten auf den Sterbeurkunden und in Flandern auf das, was der SPE (Vlaamse Studiecentrum voor Perinatale Epidemiologie) als Todesursache mitgeteilt wurde. Im Gegensatz zu unseren Nachbarländern (Großbritannien, Niederlande, Frankreich, Italien), die seit Jahren ein verbessertes Registrierungs- und Analysesystem für Müttersterblichkeit haben. Die bekanntesten sind die MBRRACE-UK, Mütter und Babys: Reduzierung des Risikos durch Audits und vertrauliche Anfragen in ganz Großbritannien. Dank dieser Systeme wissen wir, dass eine wichtige Anzahl der verstorbenen Mütter eine Grunderkrankung hatte, zum Beispiel eine Herzerkrankung, die sich während der Schwangerschaft verschlimmerte. Und wichtig ist, dass die eingehenden Analysen der Müttersterblichkeit in unseren Nachbarländern in mehr als der Hälfte der Fälle eine "unterdurchschnittliche Versorgung" ergaben, die (vielleicht) zum Tod dieser Mütter beigetragen hat. Daher unterstützt der Föderale Öffentliche Dienst für öffentliche Gesundheit nachdrücklich das belgische Analysesystem für Müttersterblichkeit, das die Fälle von Müttersterblichkeit in Belgien strukturiert von einem nationalen multidisziplinären Expertenteam erfasst und analysiert." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2513 description "In zeer zeldzame gevallen sterft een moeder tijdens de zwangerschap of bevalling in België. We schatten ongeveer 12 vrouwen per jaar, op basis van de huidige gegevens van STATBEL en de maternale mortaliteitsratio (MMR) van onze buurlanden. Op dit moment (december 2020) weten we heel weinig over deze moeders. De informatie over hun overlijden is beperkt tot de gegevens op de overlijdensakten, en in Vlaanderen van wat als doodsoorzaak werd meegedeeld aan de SPE (Vlaamse Studiecentrum voor Perinatale Epidemiologie). Dit in tegenstelling tot onze buurlanden (het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Italië) die al jaren een verbeterd registratie- en analysesysteem voor moedersterfte hebben. De meest bekende zijn de MBRRACE-UK, Mothers and Babies: Het verminderen van risico's door middel van audits en vertrouwelijke onderzoeken in het Verenigd Koninkrijk. Dankzij deze systemen weten we dat een belangrijk aantal van de overleden moeders een onderliggende ziekte had, bijvoorbeeld een hartaandoening, die tijdens de zwangerschap verergerde. En belangrijker nog, de diepgaande analyses van moedersterfte in onze buurlanden onthulden in meer dan de helft van de gevallen 'ondermaatse zorg', die (mogelijk) heeft bijgedragen aan de dood van deze moeders. Daarom ondersteunt de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid het Belgische analysesysteem voor moedersterfte dat de gevallen van moedersterfte in België op gestructureerde wijze registreert en analyseert door een nationaal multidisciplinair deskundigenteam." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2513 description "On very rare occasions a mother will die during pregnancy or childbirth in Belgium. We estimate about 12 women per year, based on current data of STATBEL and the Maternal Mortality Ratio (MMR) of our neighboring countries. At this point (december 2020) we know very little about these mothers. The information of their death is limited to the data on the death certificates, and in Flanders from what was communicated as the cause of death to the SPE (Vlaamse Studiecentrum voor Perinatale Epidemiologie). This unlike our neighboring countries (the United Kingdom, the Netherlands, France, Italy) who have an enhanced maternal mortality registration and analysis system since years. The most known being the MBRRACE-UK, Mothers and Babies: Reducing Risk through Audits and Confidential Enquiries across the UK. Thanks to these systems we know that an important number of the deceased mothers had an underlying disease, for example a heart disease, which aggravated during pregnancy. And importantly, the in-depth analyses of maternal deaths in our neighboring countries revealed 'substandard care' in more than half of cases, which (may have) contributed to the death of these mothers. Therefore, the Federal Public Service of Public Health strongly supports the Belgian Analysis system for Maternal Mortality that registers and analyses the cases of maternal death in Belgium, in a structured manner by a national multidisciplinary expert team. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2516 description "Cette base de données contient des informations sur tous les essais cliniques en Belgique qui ont été approuvés par l'AFMPS et qui n'ont pas encore été clôturés." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2516 description "Deze databank bevat informatie over alle klinische proeven in België die door het FAGG zijn goedgekeurd en die nog niet zijn afgesloten." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2516 description "Diese Datenbank enthält Informationen über alle klinischen Studien in Belgien, die von der FAMHP genehmigt und noch nicht abgeschlossen wurden." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2516 description "This database contains information about all clinical trials in Belgium which have been approved by the FAMHP and which have not yet been closed." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2519 description "Au cours des dernières années, le BDR est devenu un instrument important pour définir la future politique de santé concernant le diabète, basée sur la prédiction et la prévention de la maladie. Non seulement une méthodologie pour mesurer et suivre l'incidence du diabète de type 1 de moins de 40 ans a été développée, mais un réseau a également été mis en place pour effectuer des études innovantes et compétitives à l'échelle internationale pour la prévention ou la guérison du diabète. Un comité de pilotage multidisciplinaire et multicentrique détermine la politique du BDR. Ce comité peut composer des groupes de travail pour préparer et mettre en œuvre de nouveaux projets. Un comité d'éthique composé de médecins, d'ambulanciers paramédicaux, de profanes et d'avocats supervise les aspects éthiques des projets soumis. Tous les membres du BDR sont invités chaque année à l'Assemblée générale, où les projets et les résultats scientifiques sont discutés. L'unité centrale est responsable de la collecte des échantillons de sang et des données, ainsi que du stockage et de la sécurisation de ce matériel. En outre, il assure la communication entre les chercheurs (inter)nationaux menant des projets scientifiques et les laboratoires de référence effectuant des tests spécialisés. En outre, l'équipe fournit des informations aux centres cliniques, aux patients, aux familles et aux autorités. L’unité centrale organise les réunions du comité de pilotage, du comité d’éthique, des groupes de travail et de l’assemblée générale annuelle." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2519 description "In de afgelopen jaren heeft de BDR zich ontwikkeld tot een belangrijk instrument om toekomstig gezondheidsbeleid ten aanzien van diabetes te schetsen, op basis van de voorspelling en preventie van de ziekte. Niet alleen werd een methodologie ontwikkeld om de incidentie van type 1 diabetes onder de 40 jaar te meten en te volgen, daarnaast werd een netwerk opgezet om innovatieve en internationaal concurrerende studies uit te voeren voor de preventie of genezing van diabetes. Een multidisciplinaire en multicentrische stuurgroep bepaalt het beleid van BDR. Deze commissie kan werkgroepen samenstellen om nieuwe projecten voor te bereiden en uit te voeren. Een ethische commissie bestaande uit artsen, paramedici, leken en advocaten houdt toezicht op de ethische aspecten van de ingediende projecten. Alle leden van de BDR worden jaarlijks uitgenodigd voor de Algemene Vergadering, waar de projecten en wetenschappelijke resultaten worden besproken. De centrale eenheid is verantwoordelijk voor het verzamelen van bloedmonsters en gegevens en voor het opslaan en beveiligen van dit materiaal. Bovendien zorgt het voor de communicatie tussen (inter)nationale onderzoekers die wetenschappelijke projecten leiden en referentielaboratoria die gespecialiseerde tests uitvoeren. Daarnaast zorgt het team voor terugstroom van informatie naar klinische centra, patiënten, families en autoriteiten. De centrale eenheid organiseert de vergaderingen van de stuurgroep, de ethische commissie, de werkgroepen en de jaarlijkse algemene vergadering." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2519 description "In den letzten Jahren hat sich der BDR zu einem wichtigen Instrument entwickelt, um die zukünftige Gesundheitspolitik in Bezug auf Diabetes auf der Grundlage der Vorhersage und Prävention der Krankheit zu skizzieren. Es wurde nicht nur eine Methodik zur Messung und Verfolgung der Inzidenz von Typ-1-Diabetes unter 40 Jahren entwickelt, sondern auch ein Netzwerk zur Durchführung innovativer und international wettbewerbsfähiger Studien zur Prävention oder Heilung von Diabetes aufgebaut. Ein multidisziplinärer und multizentrischer Lenkungsausschuss bestimmt die Politik des BDR. Dieser Ausschuss kann Arbeitsgruppen bilden, um neue Projekte vorzubereiten und umzusetzen. Ein Ethikausschuss aus Ärzten, Sanitätern, Laien und Anwälten überwacht die ethischen Aspekte der eingereichten Projekte. Alle Mitglieder des BDR werden jährlich zur Mitgliederversammlung eingeladen, wo die Projekte und wissenschaftlichen Ergebnisse diskutiert werden. Die Zentraleinheit ist für die Sammlung von Blutproben und Daten sowie die Lagerung und Sicherung dieses Materials zuständig. Darüber hinaus kümmert es sich um die Kommunikation zwischen (inter)nationalen Forschern, die wissenschaftliche Projekte leiten, und Referenzlaboratorien, die spezialisierte Tests durchführen. Darüber hinaus sorgt das Team für den Rückfluss von Informationen an klinische Zentren, Patienten, Familien und Behörden. Die Zentraleinheit organisiert Sitzungen des Lenkungsausschusses, des Ethikausschusses, der Arbeitsgruppen und der jährlichen Generalversammlung." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2519 description "In the past few years, the BDR has developed into an important instrument to outline future health policy regarding diabetes, based on the prediction and prevention of the disease. Not only a methodology to measure and follow the incidence of type 1 diabetes under age 40 was developed, in addition, a network was established to perform innovating and internationally competitive studies for the prevention or cure of diabetes. A multidisciplinary and multicentric steering committee determines the policy of BDR. This committee can compose working groups to prepare and implement new projects. An ethical committee composed of physicians, paramedics, laymen and lawyers supervises the ethical aspects of the submitted projects. All members of the BDR are annually invited to the General Assembly, where the projects and scientific results are discussed. The central unit is responsible for collecting blood samples and data as well as storing and securing this material. Moreover, it takes care of the communication between (inter)national researchers leading scientific projects and reference laboratories performing specialised tests. In addition, the team provides backflow of information to clinical centres, patients, families and authorities. The central unit organises meetings of the steering committee, ethical committee, working groups, the annual General Assembly." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b252 description "Question asked: (NL) Beschikbaarheid medisch materiaal: Alcoholische handontsmetting. / (FR) Disponibilité du matériel médical: Désinfectant alcoolisé pour les mains. name description type required values cd_alc_hand_disinfectant integer yes 1:Groot tekort / Grande pénurie2:Klein tekort / Petite pénurie3:Klein overschot / Petit surplus4:Groot overshot / Grand surplus d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2522 description " L’objectif principal des registres est d’améliorer le pronostic des patients grâce à un diagnostic précoce et à un traitement préventif. Le dépistage systématique et régulier des membres d’une famille à risque de développer une maladie a été prouvé à plusieurs reprises. Les patients sont mieux surveillés si le type et la périodicité du dépistage sont basés sur des recherches collaboratives et inter-hospitalières, aboutissant à des procédures standardisées. Un avantage supplémentaire de la tenue d’un registre national est la mise en commun de toutes les données disponibles et leur mise à disposition pour des analyses plus approfondies. Le registre permet aux personnes atteintes d’une maladie ou d’un trouble d’être informées sur la cause et la nature de leur maladie, ainsi que sur les mesures qu’elles peuvent prendre pour leur santé. Cela améliore l’implication des patients dans leur santé, ce qui a un impact sur l’adhérence au traitement et sur le bien-être. Par ailleurs, il existe des registres internationaux de personnes atteintes de tumeurs génétiques. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2522 description "Das Hauptziel der Register besteht darin, die Prognose der Patienten durch frühzeitige Diagnose und vorbeugende Behandlung zu verbessern. Das systematische und regelmäßige Screening von Familienmitgliedern, bei denen ein Risiko für die Entwicklung einer Krankheit besteht, wurde mehrfach nachgewiesen. Patienten werden besser überwacht, wenn die Art und Periodizität des Screenings auf kollaborativer, interklinischer Forschung basiert, die zu standardisierten Verfahren führt. Ein weiterer Vorteil der Führung eines nationalen Registers besteht darin, dass alle verfügbaren Daten gebündelt und für weitere Analysen zur Verfügung gestellt werden. Das Register ermöglicht es Menschen, die an einer Krankheit oder Störung leiden, über Ursache und Art ihrer Krankheit sowie über die Maßnahmen, die sie für ihre Gesundheit ergreifen können, informiert zu werden. Dies verbessert die Beteiligung der Patienten an ihrer Gesundheit, was sich auf die Einhaltung der Behandlung und das Wohlbefinden auswirkt. Darüber hinaus gibt es internationale Register von Menschen mit genetischen Tumoren." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2522 description "Het hoofddoel van de registers is de prognose van patiënten te verbeteren door een vroegtijdige diagnosestelling en een preventieve behandeling. Het effect van een systematische en regelmatige screening van familieleden met risico op de aandoening is meermaals bewezen. Patiënten worden beter opgevolgd als de aard en de periodiciteit van de screening gebaseerd is op samenwerkend en ziekenhuis-overschrijdend onderzoek, die leiden tot gestandaardiseerde procedures. Bijkomend voordeel van het houden van een nationaal register is dat alle beschikbare data worden gebundeld en dat deze beschikbaar zijn voor verdere analyse. Het register laat toe personen met een ziekte of aandoening te informeren over oorzaak en aard van de aandoening en over wat ze kunnen doen om hun gezondheid te bevorderen. Hierdoor wordt de gezondheidsvaardigheid van patiënten verbeterd, wat een impact heeft op therapietrouw en op het welbevinden. Ondertussen bestaan er wereldwijd registers van personen met genetische tumoren." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2522 description "The main objective of registries is to improve the prognosis of patients through early diagnosis and preventive treatment. Systematic and regular screening of family members at risk of developing a disease has been proven on several occasions. Patients are better monitored if the type and frequency of screening is based on collaborative and inter-hospital research, resulting in standardized procedures. An additional benefit of maintaining a national register is the pooling of all available data and making them available for further analysis. The register allows people with a disease or disorder to be informed about the cause and nature of their disease, as well as the measures they can take for their health. This improves patients’ involvement in their health, which has an impact on adherence to treatment and well-being. In addition, there are international registries of people with genetic tumors." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Die fäkale Mikrobiotatransplantation (FMT) ist ein medizinisches Verfahren, bei dem der Kot eines gesunden Spenders zubereitet und an einen Empfänger abgegeben wird, in der Hoffnung, seine mikrobielle Darmflora wiederherzustellen und einen gesundheitlichen Nutzen zu erzielen. Tatsächlich deuten schnell anfallende Beweise darauf hin, dass eine Veränderung der Darmmikrobiota einige Krankheiten lindern und die Gesundheit fördern kann. Rezidivierende Clostridioides difficile Infektion (CDI) ist die erste Krankheit, für die FMT sowohl effektiver als auch kostengünstiger als andere Therapien erwiesen wurde, und ist jetzt eine international anerkannte und akzeptierte Behandlung. In Belgien und im Ausland untersuchen Forscher derzeit die potenziellen Vorteile von FMT für Erkrankungen jenseits der CDI, wie entzündliche Darmerkrankungen, neuropsychiatrische Erkrankungen, metabolisches Syndrom und mehr. Die Einführung von FMT in der klinischen Praxis nimmt rasch zu und übertrifft sogar die wissenschaftlichen Erkenntnisse, was zu einem mangelnden Verständnis der möglichen Komplikationen führt. Es fehlt eine Überwachung der Sicherheit und Wirksamkeit von FMT, während die unsichere „Do-it-yourself-FMT“ ebenfalls zunimmt. Ein großes Problem ist die Übertragung von Krankheitserregern, und jüngste Zusammenhänge zwischen Dysbiose und anderen Gesundheitszuständen (z. B. Fettleibigkeit) erhöhen den Bedarf an kurz- und langfristigen Informationen über die potenziellen Risiken im Zusammenhang mit Stuhltransplantationen. Schließlich gibt es heute sehr wenig Informationen über die Praxis der FMT in Belgien. Die Einrichtung eines „nationalen FMT-Registers“ ist daher dringend erforderlich und wird von verschiedenen nationalen und internationalen Organisationen empfohlen, um Daten zur Sicherheit und Wirksamkeit von FMT zu sammeln. In Belgien ist die Möglichkeit, dieses Register mit der bereits bestehenden Überwachung von Clostridioides difficile (CDIF) zu verknüpfen, von großem Nutzen, da bereits Daten zu Patienten- und Infektionsmerkmalen erhoben werden. Die vorgeschlagene Dauer der Folgemaßnahmen würde sowohl für Spender als auch für Empfänger mindestens 10 Jahre betragen, wie dies derzeit in den USA und den Niederlanden der Fall ist. Der Arzt würde den Patienten in den zwei Jahren nach FMT viermal verfolgen und klinische Ergebnisse über die Gesundheit des Patienten berichten. Nach diesem Zeitraum von zwei Jahren würde die Berichterstattung mindestens jährlich bis zu 10 Jahre nach FMT direkt von den Patienten erfolgen. Die Spender würden auch bis zu 10 Jahre nach der letzten Spende überprüft. Post-FMT-Überwachung kann durch ambulante Besuche, Telefoninterviews oder standardisierte Fragebögen durchgeführt werden. Das Follow-up sollte Folgendes umfassen: a) Klinische Ergebnisse bei Empfängern von FMT; b) Frühe (innerhalb von 30 Tagen) und späte unerwünschte Ereignisse von FMT-Empfängern; c) Entwicklung von Erkrankungen bei Spendern, die Auswirkungen auf den FMT-Empfänger haben könnten." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Fecal microbiota transplantation (FMT) is a medical procedure in which the feces from a healthy donor are prepared and delivered to a recipient, in the hope of restoring his microbial intestinal flora and confer a health benefit. Indeed, rapidly accumulating evidence indicates that modifying the gut microbiota may mitigate some diseases and promote health. Recurrent Clostridioides difficile infection (CDI) is the first disease for which FMT was proven both more effective and cost-effective than other therapies, and is now an internationally recognized and accepted treatment. In Belgium and abroad, researchers are currently investigating the potential benefits of FMT for conditions beyond CDI, such as inflammatory bowel diseases, neuropsychiatric diseases, metabolic syndrome and more. The adoption of FMT in clinical practice is expanding rapidly, even outpacing scientific knowledge, leading to a lack of understanding of its potential complications. Surveillance of FMT safety and efficacy is lacking, while unsafe “do-it-yourself FMT” also increases. A major concern is pathogen transmission and recent associations between dysbiosis and other health conditions (e.g. obesity) further enhance the need for short and long term information on the potential risks associated with stool transplants. Finally, there is today very little information about practice of FMT in Belgium. The set-up of a “FMT national registry” is therefore highly needed and recommended by various national and international organisations in order to gather data on safety and effectiveness of FMT. In Belgium, the opportunity to link this registry with the already existing Clostridioides difficile (CDIF) surveillance is of great benefit, as data related to patient and infection characteristics are already collected. The suggested duration of follow-up would be of minimum 10 years, both for donors and recipients, as it is currently done in USA and the Netherlands. The physician would follow up the patient four times over the two years following FMT and would report back clinical outcomes on patient’s health. After this two year period, reporting would be provided directly by the patients at least annually up to 10 years after FMT. Donors would also be screened up to 10 years after the last donation. Post-FMT surveillance can be performed by outpatient visits, telephone interviews, or standardized questionnaires. The follow up should include a) Clinical outcome in recipients of FMT; b) Early (within 30 days) and late adverse events of FMT recipients; c) Development of diseases in donors that could have an impact on the FMT recipient." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Fecale microbiota transplantatie (FMT) is een medische procedure waarbij de uitwerpselen van een gezonde donor worden voorbereid en afgeleverd aan een ontvanger, in de hoop zijn microbiële darmflora te herstellen en een gezondheidsvoordeel te bieden. Sterker nog, snel accumulerend bewijs geeft aan dat het wijzigen van de darmmicrobiota sommige ziekten kan verzachten en de gezondheid kan bevorderen. Terugkerende Clostridioides difficile infectie (CDI) is de eerste ziekte waarvoor FMT werd bewezen zowel effectiever en kosteneffectief dan andere therapieën, en is nu een internationaal erkende en geaccepteerde behandeling. In België en in het buitenland onderzoeken onderzoekers momenteel de potentiële voordelen van FMT voor aandoeningen die verder gaan dan CDI, zoals inflammatoire darmaandoeningen, neuropsychiatrische aandoeningen, metabool syndroom en meer. De toepassing van FMT in de klinische praktijk breidt zich snel uit en overtreft zelfs de wetenschappelijke kennis, wat leidt tot een gebrek aan inzicht in de mogelijke complicaties ervan. Toezicht op de veiligheid en werkzaamheid van FMT ontbreekt, terwijl onveilige “doe-het-zelf FMT” ook toeneemt. Een belangrijk punt van zorg is de overdracht van ziekteverwekkers en de recente associaties tussen dysbiose en andere gezondheidsproblemen (bijv. obesitas) vergroten de behoefte aan korte- en langetermijninformatie over de potentiële risico's die gepaard gaan met ontlastingstransplantaties. Tot slot is er vandaag zeer weinig informatie over de praktijk van FMT in België. Het opzetten van een “nationaal FMT-register” is daarom hard nodig en wordt door verschillende nationale en internationale organisaties aanbevolen om gegevens over de veiligheid en doeltreffendheid van FMT te verzamelen. In België is de mogelijkheid om dit register te koppelen aan de reeds bestaande surveillance van Clostridioides difficile (CDIF) van groot belang, aangezien er al gegevens over patiënt- en infectiekenmerken worden verzameld. De voorgestelde duur van de follow-up zou ten minste tien jaar bedragen, zowel voor donoren als ontvangers, zoals momenteel in de VS en Nederland het geval is. De arts zou de patiënt vier keer in de twee jaar na FMT opvolgen en klinische resultaten over de gezondheid van de patiënt rapporteren. Na deze periode van twee jaar zouden de patiënten ten minste jaarlijks tot 10 jaar na FMT rechtstreeks verslag uitbrengen. Donoren worden ook gescreend tot 10 jaar na de laatste donatie. Post-FMT-surveillance kan worden uitgevoerd door poliklinische bezoeken, telefonische interviews of gestandaardiseerde vragenlijsten. De follow-up moet a) klinische uitkomsten bij ontvangers van FMT omvatten; b) vroege (binnen 30 dagen) en late bijwerkingen van FMT-ontvangers; c) Ontwikkeling van ziekten bij donoren die gevolgen kunnen hebben voor de FMT-ontvanger." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "La transplantation de microbiote fécal (FMT) est une procédure médicale dans laquelle les matières fécales d'un donneur sain sont préparées et livrées à un receveur, dans l'espoir de restaurer sa flore intestinale microbienne et de conférer un avantage pour la santé. En effet, l'accumulation rapide de preuves indique que la modification du microbiote intestinal peut atténuer certaines maladies et promouvoir la santé. L'infection récurrente à Clostridioides difficile (ICD) est la première maladie pour laquelle la FMT a été prouvée à la fois plus efficace et rentable que d'autres thérapies, et est maintenant un traitement internationalement reconnu et accepté. En Belgique et à l'étranger, des chercheurs étudient actuellement les avantages potentiels de la FMT pour des conditions au-delà de l'ICD, telles que les maladies inflammatoires de l'intestin, les maladies neuropsychiatriques, le syndrome métabolique et plus encore. L'adoption de la FMT dans la pratique clinique se développe rapidement, dépassant même les connaissances scientifiques, ce qui conduit à un manque de compréhension de ses complications potentielles. La surveillance de la sécurité et de l’efficacité des TMF fait défaut, tandis que les TMF à faire soi-même, qui ne sont pas sûrs, augmentent également. Une préoccupation majeure est la transmission d'agents pathogènes et les associations récentes entre la dysbiose et d'autres problèmes de santé (par exemple l'obésité) renforcent encore le besoin d'informations à court et à long terme sur les risques potentiels associés aux greffes de selles. Enfin, il existe aujourd'hui très peu d'informations sur la pratique de la FMT en Belgique. La mise en place d’un «registre national FMT» est donc hautement nécessaire et recommandée par diverses organisations nationales et internationales afin de recueillir des données sur la sécurité et l’efficacité des FMT. En Belgique, la possibilité de lier ce registre à la surveillance déjà existante de Clostridioides difficile (CDIF) est d'un grand avantage, car les données relatives aux caractéristiques des patients et des infections sont déjà collectées. La durée suggérée du suivi serait d'au moins 10 ans, tant pour les donateurs que pour les bénéficiaires, comme c'est actuellement le cas aux États-Unis et aux Pays-Bas. Le médecin suivrait le patient quatre fois au cours des deux années suivant la TMF et rendrait compte des résultats cliniques sur la santé du patient. Après cette période de deux ans, les rapports seraient fournis directement par les patients au moins une fois par an jusqu'à 10 ans après la TMF. Les donateurs seraient également sélectionnés jusqu'à 10 ans après le dernier don. La surveillance post-FMT peut être effectuée par des visites ambulatoires, des entretiens téléphoniques ou des questionnaires standardisés. Le suivi devrait inclure a) les résultats cliniques chez les receveurs de FMT; b) les événements indésirables précoces (dans les 30 jours) et tardifs des receveurs de TMF; c) Développement de maladies chez les donneurs qui pourraient avoir un impact sur le receveur de la FMT." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2528 description "La PrEP est l'utilisation d'un médicament antirétroviral par des personnes non infectées pour prévenir l'acquisition du VIH. L'efficacité de la PrEP a été démontrée dans un certain nombre d'essais contrôlés randomisés, notamment iPREX, Partners PrEP, PROUD et ANRS-IPERGAY. En 2015, le Centre européen de prévention et de contrôle des maladies (ECDC) a recommandé que les pays de l'Union européenne (UE) et de l'Espace économique européen (EEE) envisagent d'intégrer la PrEP dans leur programme de prévention du VIH existant pour les personnes les plus exposées au risque d'infection par le VIH, en commençant par les hommes ayant des relations sexuelles avec d'autres hommes (HARSAH). Cela a été suivi par les recommandations de l'Organisation mondiale de la santé (OMS) selon lesquelles la PrEP devrait être offerte comme option de prévention supplémentaire à toutes les personnes présentant un risque important d'infection par le VIH dans le cadre d'approches de prévention combinées. En conséquence, plusieurs pays de l'UE/EEE ont mis en œuvre la PrEP ou envisagent des options de mise en œuvre. Depuis le 1er juin 2017, la PrEP est disponible au niveau national en Belgique et remboursée pour les personnes présentant un risque accru d'acquisition du VIH. La Belgique est l’un des pays d’Europe où l’incidence du VIH est élevée, avec 8,1 nouvelles infections à VIH pour 100 000 habitants en 2019. L’épidémie touche principalement deux populations: les hommes ayant des relations sexuelles avec d'autres hommes (HARSAH) et les migrants d'Afrique subsaharienne, dont la plupart ont contracté le VIH par le biais de contacts hétérosexuels non protégés. Une étude récente suggère que la transmission en grappes en cours en Belgique est presque exclusivement due aux HSH. Au fur et à mesure que le programme national de PrEP prend de l'ampleur, le besoin d'un système de surveillance robuste se fait sentir. Un programme de PrEP efficace est un programme dans lequel les personnes qui ont le plus besoin de prévention du VIH sont identifiées de manière appropriée, se voient offrir la PrEP, puis continuent de recevoir un soutien continu pour utiliser la PrEP au besoin. La surveillance de la mise en œuvre du programme de PrEP est donc importante pour (1) suivre les progrès en matière d'adoption et de couverture parmi la population admissible, (2) estimer l'impact sur l'épidémie de VIH et (3) éclairer la planification stratégique du programme (coût, ressources, approvisionnement en produits)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2528 description "PrEP is het gebruik van een antiretroviraal medicijn door mensen die niet geïnfecteerd zijn om de verwerving van HIV te voorkomen. De werkzaamheid van PrEP is aangetoond in een aantal gerandomiseerde gecontroleerde onderzoeken, waaronder iPREX, Partners PrEP, PROUD en ANRS-IPERGAY. In 2015 heeft het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) aanbevolen dat landen van de Europese Unie (EU) en de Europese Economische Ruimte (EER) zouden overwegen PrEP in hun bestaande hiv-preventiepakket op te nemen voor degenen die het meeste risico lopen op hiv-infectie, te beginnen met mannen die seks hebben met mannen (MSM). Dit werd gevolgd door de aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat PrEP moet worden aangeboden als een extra preventieoptie voor alle mensen met een aanzienlijk risico op HIV-infectie als onderdeel van combinatiepreventiebenaderingen. Als gevolg hiervan hebben verschillende landen in de EU/EER PrEP geïmplementeerd of overwegen ze opties voor implementatie. Sinds 1 juni 2017 is PrEP landelijk beschikbaar in België en wordt het vergoed voor mensen die een verhoogd risico lopen op hiv-acquisitie. België is een van de landen in Europa die een hoge hiv-incidentie meldt, met 8,1 nieuwe hiv-infecties per 100 000 inwoners in 2019. De epidemie treft voornamelijk twee populaties: Mannen die seks hebben met mannen (MSM) en Sub-Sahara Afrikaanse migranten, van wie de meesten HIV hebben verworven door onbeschermde heteroseksuele contacten. Een recente studie suggereert dat de lopende geclusterde transmissie in België bijna uitsluitend wordt aangedreven door MSM. Naarmate het nationale PrEP-programma op schaal wordt gebracht, ontstaat de behoefte aan een robuust monitoringsysteem. Een effectief PrEP-programma is er een waarin mensen met de grootste behoefte aan hiv-preventie op de juiste manier worden geïdentificeerd, PrEP worden aangeboden en vervolgens voortdurende ondersteuning blijven ontvangen om PrEP te gebruiken als dat nodig is. Het monitoren van de uitvoering van het PrEP-programma is daarom belangrijk om (1) de voortgang bij de opname en dekking onder de in aanmerking komende bevolking te volgen, (2) de impact op de HIV-epidemie te schatten en (3) de strategische planning van het programma te informeren (bijv. kosten, middelen, levering van grondstoffen)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2528 description "PrEP is the use of an antiretroviral medication by people who are uninfected to prevent the acquisition of HIV. The efficacy of PrEP has been shown in a number of randomised controlled trials including iPREX, Partners PrEP, PROUD and ANRS-IPERGAY. In 2015, the European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) recommended that European Union (EU) and European Economic Area (EEA) countries should consider integrating PrEP into their existing HIV prevention package for those most at risk of HIV infection, starting with men who have sex with men (MSM). This was followed by the World Health Organization (WHO) recommendations that PrEP should be offered as an additional prevention option to all people at substantial risk of HIV infection as part of combination prevention approaches. As a result, several countries in the EU/EEA have either implemented PrEP or are considering options for implementation. Since the 1st of June 2017, PrEP is nationally available in Belgium and reimbursed for people who are at increased risk for HIV acquisition. Belgium is one of the countries in Europe reporting a high HIV incidence, with 8.1 new HIV infections per 100 000 inhabitants in 2019.The epidemic mainly affects two populations: men who have sex with men (MSM) and Sub-Saharan African migrants, most of whom have acquired HIV through unprotected heterosexual contacts. A recent study suggests that ongoing clustered transmission in Belgium is almost exclusively driven by MSM. As the national PrEP program is brought to scale, the need for a robust monitoring system emerges. An effective PrEP program is one in which people in greatest need of HIV prevention are appropriately identified, offered PrEP, and then continue to receive continued support to use PrEP as needed. Monitoring PrEP program implementation is therefore important to (1) track progress in uptake and coverage among the eligible population, (2) estimate impact on the HIV epidemic, and (3) inform the strategic planning of the program (e.g. cost, resources, supply of commodities)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2528 description "PrEP ist die Verwendung eines antiretroviralen Medikaments durch Menschen, die nicht infiziert sind, um den Erwerb von HIV zu verhindern. Die Wirksamkeit von PrEP wurde in einer Reihe randomisierter kontrollierter Studien wie iPREX, Partners PrEP, PROUD und ANRS-IPERGAY nachgewiesen. Im Jahr 2015 empfahl das Europäische Zentrum für die Prävention und die Kontrolle von Krankheiten (ECDC), dass die Länder der Europäischen Union (EU) und des Europäischen Wirtschaftsraums (EWR) erwägen sollten, PrEP in ihr bestehendes HIV-Präventionspaket für diejenigen aufzunehmen, die am stärksten von einer HIV-Infektion bedroht sind, beginnend mit Männern, die Sex mit Männern haben (MSM). Darauf folgten die Empfehlungen der Weltgesundheitsorganisation (WHO), dass PrEP als zusätzliche Präventionsoption für alle Menschen mit einem erheblichen Risiko einer HIV-Infektion im Rahmen von Kombinationspräventionsansätzen angeboten werden sollte. Infolgedessen haben mehrere Länder in der EU/im EWR entweder PrEP umgesetzt oder erwägen Optionen für die Umsetzung. Seit dem 1. Juni 2017 ist PrEP in Belgien auf nationaler Ebene verfügbar und wird für Personen erstattet, die ein erhöhtes Risiko für den Erwerb von HIV haben. Belgien ist eines der Länder in Europa mit einer hohen HIV-Inzidenz, mit 8,1 neuen HIV-Infektionen pro 100 000 Einwohner im Jahr 2019. Die Epidemie betrifft hauptsächlich zwei Bevölkerungsgruppen: Männer, die sex mit männern (msm) und subsahara-afrikanischen migranten haben, von denen die meisten hiv durch ungeschützte heterosexuelle kontakte erworben haben. Eine aktuelle Studie legt nahe, dass die laufende geclusterte Übertragung in Belgien fast ausschließlich von MSM angetrieben wird. Da das nationale PrEP-Programm skaliert wird, entsteht die Notwendigkeit eines robusten Überwachungssystems. Ein effektives PrEP-Programm ist eines, bei dem Menschen, die am dringendsten HIV-Prävention benötigen, angemessen identifiziert, PrEP angeboten und dann weiterhin unterstützt werden, um PrEP nach Bedarf zu verwenden. Die Überwachung der Umsetzung des PrEP-Programms ist daher wichtig, um (1) die Fortschritte bei der Aufnahme und Abdeckung in der förderfähigen Bevölkerung zu verfolgen, (2) die Auswirkungen auf die HIV-Epidemie abzuschätzen und (3) die strategische Planung des Programms zu beeinflussen (z.B. Kosten, Ressourcen, Versorgung mit Rohstoffen)." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b253 description "Question asked: (NL) Hoe groot is de extra belasting voor u en uw praktijk op dit moment? / (FR) Quelle est la charge supplémentaire pour vous et votre organisation en ce moment? name description type required values cd_extra_load integer yes 1:Verlaagd / Diminuée2:Normaal / Normale3:Verhoogd / Augmentée4:Sterk verhoogd / Fortement augmentée5:Onhoudbaar hoog / Intensément élevée d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2531 description "<\/p>\r\n <\/p>\r\nL\u2019 main goal of the registries is to\u2019am\u00e9improve the prognosis of patients gr\u00e2ce \u00e0 a pre\u00e9coce diagnosis and \u00e0 a pre\u00e9ventive treatment. Systemic and regular screening of members of a family \u00e0 risk of developing a disease has \u00e9t\u00e9 proven\u00e9 \u00e0 several times. \r\n <\/p>\r\nPatients are better monitored if the type and p\u00e9riodicit\u00e9 of the d\u00e9pistage are low\u00e9s on collaborative and inter-hospitali\u00e8res research, resulting in \u00e0 of the standardised\u00e9es procedures. A further advantage of maintaining a national register is the pooling of all available data and making them available for further analysis. \r\n <\/p>\r\nThe registry allows people with an illness or disorder of 2019 to be informed about the cause and nature of their illness, as well as the measures they can take for their health. This improves the 2019 involvement of patients in their health, which has an impact on the 2019adh\u00e9rence to treatment and on well-\u00eatre. In addition, there are international registries of people with g\u00e9n\u00e9tic tumors." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2531 description "<\/p>\r\n <\/p>\r\nL\u2019Hauptzweck der Register ist es,\u2019am\u00e9die Prognose der Patienten zu verbessern gr\u00e2ce \u00e0 eine Diagnose pr\u00e9coce und \u00e0 eine Behandlung pr\u00e9ventiv. Die systematische und regelmäßige Verfolgung von Mitgliedern einer \u00e0-Familie kann dazu führen, dass eine \u00e9-Erkrankung wiederholt \u00e9t\u00e9bewiesen wird. \r\n <\/p>\r\nPatienten sind besser überwacht\u00e9s, wenn der Typ und die p\u00e9riodicit\u00e9 von d\u00e9pistage niedrig\u00e9s auf kooperativer und inter-hospitali\u00e8res Forschung sind und \u00e0 von standardis\u00e9dures proc\u00e9es ergeben. Ein zusätzlicher Vorteil der Führung eines nationalen Registers besteht darin, dass alle verfügbaren Daten gebündelt und für weitere Analysen zur Verfügung gestellt werden. \r\n <\/p>\r\nDas Register ermöglicht Personen mit einer Krankheit oder Störung von\u2019\u00eatre inform\u00e9es über die Ursache und Art ihrer Krankheit sowie über die Maßnahmen, die sie für ihre Gesundheit ergreifen können. Dies verbessert die Einbeziehung der Patienten in ihre Gesundheit9, was sich auf die Behandlungsbereitschaft und das Wohlbefinden auswirkt. Darüber hinaus gibt es internationale Register von Personen mit g\u00e9n\u00e9tischen Tumoren." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2531 description "<\/p>\r\n <\/p>\r\nL\u2019objectif principal des registres est d\u2019am\u00e9liorer le pronostic des patients gr\u00e2ce \u00e0 un diagnostic pr\u00e9coce et \u00e0 un traitement pr\u00e9ventif. Le d\u00e9pistage syst\u00e9matique et r\u00e9gulier des membres d\u2019une famille \u00e0 risque de d\u00e9velopper une maladie a \u00e9t\u00e9 prouv\u00e9 \u00e0 plusieurs reprises. \r\n <\/p>\r\nLes patients sont mieux surveill\u00e9s si le type et la p\u00e9riodicit\u00e9 du d\u00e9pistage sont bas\u00e9s sur des recherches collaboratives et inter-hospitali\u00e8res, aboutissant \u00e0 des proc\u00e9dures standardis\u00e9es. Un avantage suppl\u00e9mentaire de la tenue d\u2019un registre national est la mise en commun de toutes les donn\u00e9es disponibles et leur mise \u00e0 disposition pour des analyses plus approfondies. \r\n <\/p>\r\nLe registre permet aux personnes atteintes d\u2019une maladie ou d\u2019un trouble d\u2019\u00eatre inform\u00e9es sur la cause et la nature de leur maladie, ainsi que sur les mesures qu\u2019elles peuvent prendre pour leur sant\u00e9. Cela am\u00e9liore l\u2019implication des patients dans leur sant\u00e9, ce qui a un impact sur l\u2019adh\u00e9rence au traitement et sur le bien-\u00eatre. Par ailleurs, il existe des registres internationaux de personnes atteintes de tumeurs g\u00e9n\u00e9tiques." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2531 description "Het hoofddoel van de registers is de prognose van pati\u00ebnten te verbeteren door een vroegtijdige diagnosestelling en een preventieve behandeling. Het effect van een systematische en regelmatige screening van familieleden met risico op de aandoening is meermaals bewezen.\r\n<\/p>\r\nPati\u00ebnten worden beter opgevolgd als de aard en de periodiciteit van de screening gebaseerd is op samenwerkend en ziekenhuis-overschrijdend onderzoek, die leiden tot gestandaardiseerde procedures. Bijkomend voordeel van het houden van een nationaal register is dat alle beschikbare data worden gebundeld en dat deze beschikbaar zijn voor verdere analyse.\r\n <\/p>\r\nHet register laat toe personen met een ziekte of aandoening te informeren over oorzaak en aard van de aandoening en over wat ze kunnen doen om hun gezondheid te bevorderen. Hierdoor wordt de gezondheidsvaardigheid van pati\u00ebnten verbeterd, wat een impact heeft op therapietrouw en op het welbevinden. Ondertussen bestaan er wereldwijd registers van personen met genetische tumoren.\r\n <\/p>\r\n <\/p>" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2534 description "Das belgische Geburtshilfe-Überwachungssystem B.OSS, das vom College of Mother and Newborn unterstützt wird, wurde 2011 gegründet und hat ab Januar 2012 mit der Registrierung in ganz Belgien begonnen. Inzwischen ist die Registrierung und Bewertung einiger Krankheiten oder seltener Komplikationen in der Schwangerschaft in Belgien zu einer weit verbreiteten Praxis geworden. Belgische Gynäkologen freuen sich, auf der Grundlage eigener Daten beraten zu werden, da sich die Praxis in Belgien und sicherlich die Organisation der medizinischen Versorgung von der in den Nachbarländern unterscheidet. Während Peristat (http://www.europeristat.com) valide und zuverlässige Indikatoren entwickelt, die für die Überwachung und Bewertung der perinatalen Gesundheit in der EU verwendet werden können, versucht B.OSS in Belgien und INOSS international, die erhaltenen Zahlen zu analysieren und zu erklären und die bestmögliche Behandlung zu etablieren, um mütterliche Beinaheunfälle und Todesfälle zu vermeiden. Der Zweck von B.OSS ist es, ein Register und eine Überwachung von seltenen mütterlichen Komplikationen der Schwangerschaft in Belgien zu erreichen: Know-how über das Wissen und das Management dieser Bedingungen zusammenzubringen, so dass schwangere Frauen mit einer seltenen Komplikation der Schwangerschaft in Zukunft durch bessere Informationen über den Zustand und das Ergebnis der Erkrankung profitieren könnten. Ziel ist die Durchführung deskriptiver epidemiologischer Studien zu seltenen geburtshilflichen Erkrankungen auf der Grundlage der von B.OSS erhobenen Daten: Prävalenz in Belgien zu definieren und Risikofaktoren zu identifizieren, das Management zu beschreiben und zu bewerten und mit internationalen Studien und Leitlinien zu vergleichen. Sekundäre Ziele sind die Formulierung von Präventionsempfehlungen: Primärprävention (auf der Grundlage von Risikofaktoren) und Sekundärprävention (auf der Grundlage von Management und minderwertiger Pflege) sowie Ausarbeitung nationaler Leitlinien." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2534 description "Het Belgisch Obstetrisch Surveillance Systeem, B.OSS, ondersteund door het College van Moeders en Pasgeborenen, werd opgericht in 2011 en begon zich te registreren in heel België vanaf januari 2012. Ondertussen is de registratie en evaluatie van sommige ziekten of zeldzame complicaties tijdens de zwangerschap een algemeen aanvaarde praktijk geworden in België. Belgische gynaecologen ontvangen graag advies op basis van eigen gegevens, omdat de praktijk in België en zeker de organisatie van de medische zorg verschillen van die in de buurlanden. Terwijl Peristat (http://www.europeristat.com) valide en betrouwbare indicatoren ontwikkelt die kunnen worden gebruikt voor het monitoren en evalueren van de perinatale gezondheid in de EU, is het doel van B.OSS in België en van INOSS internationaal om de verkregen cijfers te analyseren en uit te leggen en de best mogelijke behandeling vast te stellen om bijna-ongevallen en sterfgevallen van moeders te voorkomen. Het doel van B.OSS is het realiseren van een register en een surveillance van zeldzame zwangerschapscomplicaties bij moeders in België: om expertise over de kennis en het beheer van deze aandoeningen samen te brengen, zodat in de toekomst zwangere vrouwen met een zeldzame complicatie van de zwangerschap baat kunnen hebben bij betere informatie over de aandoening en de uitkomst van de aandoening. Doel is beschrijvende epidemiologische studies uit te voeren naar zeldzame verloskundige aandoeningen op basis van door B.OSS verzamelde gegevens: de prevalentie in België te definiëren en risicofactoren vast te stellen, het beheer te beschrijven en te evalueren en te vergelijken met internationale studies en richtsnoeren. Secundaire doelstellingen zijn het formuleren van aanbevelingen voor preventie: primaire preventie (op basis van risicofactoren) en secundaire preventie (op basis van beheer en ondermaatse zorg) en het formuleren van nationale richtsnoeren." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2534 description "Le système belge de surveillance obstétricale, B.OSS, soutenu par le Collège de la mère et du nouveau-né, a été constitué en 2011 et a commencé à s'enregistrer dans toute la Belgique à partir de janvier 2012. Entre-temps, l'enregistrement et l'évaluation de certaines maladies ou complications rares pendant la grossesse sont devenus une pratique largement acceptée en Belgique. Les gynécologues belges sont heureux de recevoir des conseils basés sur leurs propres données, car la pratique en Belgique et certainement l'organisation des soins médicaux diffèrent de celle utilisée dans les pays voisins. Alors que Peristat (http://www.europeristat.com) développe des indicateurs valides et fiables qui peuvent être utilisés pour le suivi et l’évaluation de la santé périnatale dans l’UE, l’objectif de B.OSS en Belgique et de l’INOSS au niveau international est d’analyser et d’expliquer les chiffres obtenus et d’établir le meilleur traitement possible pour éviter les quasi-accidents et les décès maternels. Le but de B.OSS est de réaliser un registre et une surveillance des complications maternelles rares de la grossesse en Belgique: rassembler l'expertise sur la connaissance et la prise en charge de ces affections, afin qu'à l'avenir, les femmes enceintes présentant une complication rare de la grossesse puissent bénéficier d'une meilleure information sur l'état et l'issue de la maladie. L'objectif est de mener des études épidémiologiques descriptives sur les troubles obstétriques rares à partir des données recueillies par B.OSS: définir la prévalence en Belgique et identifier les facteurs de risque, décrire et évaluer la gestion et comparer avec les études et lignes directrices internationales. Les objectifs secondaires sont de formuler des recommandations en matière de prévention: prévention primaire (fondée sur les facteurs de risque) et prévention secondaire (fondée sur la prise en charge et les soins de qualité inférieure) et formulation de lignes directrices nationales." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2534 description "The Belgian Obstetric Surveillance System, B.OSS, supported by the College of Mother and Newborn, has been constituted in 2011 and started registering in the whole of Belgium as from January 2012. Meanwhile, the registration and evaluation of some diseases or rare complications in pregnancy has become a widely accepted practice in Belgium. Belgian gynaecologists are happy to receive advice based on own data, because practice in Belgium and certainly the organization of medical care do differ from that used in neighbouring countries. Whereas Peristat (http://www.europeristat.com) develops valid and reliable indicators that can be used for monitoring and evaluating perinatal health in the EU, the purpose of B.OSS in Belgium and of INOSS internationally is trying to analyse and explain the figures that are obtained and to establish the best possible treatment to avoid maternal near misses and deaths. The purpose of B.OSS is to achieve a registry and a surveillance of rare maternal complications of pregnancy in Belgium: to bring together expertise on the knowledge and the management of these conditions, so that in the future pregnant women with a rare complication of pregnancy could benefit through better information on the condition and the outcome of the condition. Aim is to conduct descriptive epidemiological studies on rare obstetric disorders based on data collected by B.OSS: to define prevalence in Belgium and identify risk-factors, to describe and evaluate management and compare with international studies and guideline. Secondary objectives are to formulate recommendations for prevention: primary prevention (based on risk-factors) and secondary prevention (based on management and substandard care) and to formulate national guidelines. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2537 description "Familiaire hypercholesterolemie (FH) is een genetische aandoening die wordt gekenmerkt door zeer hoge niveaus van lipoproteïne met lage dichtheid (LDL, "slecht cholesterol"), in het bloed en vroege hart- en vaatziekten (CVD). FH wordt veroorzaakt door mutaties in het LDLR-gen dat codeert voor het LDL-receptoreiwit, het apolipoproteïne B (ApoB) of het PCSK9-eiwit, die allemaal betrokken zijn bij de verwijdering van LDL uit de circulatie. Heterozygote FH-patiënt (met één abnormale kopie van het gen) kan vroegtijdig CVD ontwikkelen op de leeftijd van 30 tot 40 jaar, terwijl de homozygote patiënten (twee abnormale kopieën) ernstige CVD kunnen veroorzaken in de kindertijd. Er wordt verwacht (maar niet precies bekend) dat ongeveer 1 op de 300 tot 500 Belgen heterozygoot FH heeft en 10-20 homozygoot FH. Behandelingen om bloedcholesterol onder controle te houden moeten op jonge leeftijd (in de kindertijd) worden gestart en bestaan uit dieetaanpassing en statine, zeer vaak gecombineerd met ezetimibe en soms met anti-PCSK9 monoklonale antilichamen. Bij heterozygote FH zijn dergelijke behandelingen zeer effectief om het optreden van hart- en vaatziekten te voorkomen, terwijl homozygote FH vaak niet reageert op medische therapie en mogelijk andere behandelingen vereist, waaronder LDL-aferese (verwijdering van LDL in een methode die vergelijkbaar is met dialyse) en soms levertransplantatie." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2537 description "Familial hypercholesterolemia (FH) is a genetic disorder characterized by very high levels of low-density lipoprotein (LDL, "bad cholesterol"), in the blood and early cardiovascular disease (CVD). FH is caused by mutations in the LDLR gene that encodes the LDL receptor protein, the apolipoprotein B (ApoB) or the PCSK9 protein, all involved in the removal of LDL from the circulation. Heterozygous FH patient (having one abnormal copy of gene) may develop CVD prematurely at the age of 30 to 40 whereas the homozygous patients (two abnormal copies) may cause severe CVD in childhood. It is expected (but not exactly known) that about 1 in 300 to 500 Belgians citizens have heterozygous FH and 10-20 have homozygous FH. Treatments to control of blood cholesterol must be initiated at early age (in childhood) and consist to dietary modification and statin combined very often with ezetimibe and sometimes with anti-PCSK9 monoclonal antibodies. In heterozygous FH, such treatments are very effective to prevent the occurrence of cardiovascular disease whereas homozygous FH often does not respond to medical therapy and may require other treatments, including LDL apheresis (removal of LDL in a method similar to dialysis) and occasionally liver transplantation. " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2537 description "Familiäre Hypercholesterinämie (FH) ist eine genetische Erkrankung, die durch sehr hohe Konzentrationen von Low-Density-Lipoprotein (LDL, "schlechtes Cholesterin") im Blut und frühe Herz-Kreislauf-Erkrankungen (CVD) gekennzeichnet ist. FH wird durch Mutationen im LDLR-Gen verursacht, das das LDL-Rezeptorprotein, das Apolipoprotein B (ApoB) oder das PCSK9-Protein kodiert, die alle an der Entfernung von LDL aus dem Kreislauf beteiligt sind. Heterozygote FH-Patienten (mit einer abnormalen Kopie des Gens) können im Alter von 30 bis 40 Jahren vorzeitig CVD entwickeln, während die homozygoten Patienten (zwei abnormale Kopien) im Kindesalter schwere CVD verursachen können. Es wird erwartet (aber nicht genau bekannt), dass etwa 1 von 300 bis 500 belgischen Bürgern heterozygote FH und 10-20 homozygote FH haben. Behandlungen zur Kontrolle des Blutcholesterins müssen im frühen Alter (in der Kindheit) eingeleitet werden und bestehen aus diätetischer Modifikation und Statin, die sehr oft mit Ezetimib und manchmal mit monoklonalen Anti-PCSK9-Antikörpern kombiniert werden. Bei heterozygoter FH sind solche Behandlungen sehr wirksam, um das Auftreten von Herz-Kreislauf-Erkrankungen zu verhindern, während homozygote FH oft nicht auf eine medizinische Therapie anspricht und andere Behandlungen erfordern kann, einschließlich LDL-Apherese (Entfernung von LDL in einer dialyseähnlichen Methode) und gelegentlich Lebertransplantation." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2537 description "L'hypercholestérolémie familiale (HF) est une maladie génétique caractérisée par des taux très élevés de lipoprotéines de basse densité (LDL, «mauvais cholestérol»), dans le sang et les maladies cardiovasculaires précoces (MCV). La FH est causée par des mutations dans le gène LDLR qui code la protéine du récepteur LDL, l'apolipoprotéine B (ApoB) ou la protéine PCSK9, toutes impliquées dans l'élimination des LDL de la circulation. Un patient HF hétérozygote (ayant une copie anormale du gène) peut développer une MCV prématurément à l'âge de 30 à 40 ans, tandis que les patients homozygotes (deux copies anormales) peuvent provoquer une MCV sévère dans l'enfance. On s'attend (mais pas exactement connu) qu'environ 1 sur 300 à 500 citoyens belges ont hétérozygotes FH et 10-20 ont homozygotes FH. Les traitements pour contrôler le cholestérol sanguin doivent être initiés dès le plus jeune âge (dans l'enfance) et consistent en des modifications alimentaires et des statines associées très souvent à l'ézétimibe et parfois à des anticorps monoclonaux anti-PCSK9. Dans la FH hétérozygote, de tels traitements sont très efficaces pour prévenir l'apparition de maladies cardiovasculaires, tandis que la FH homozygote ne répond souvent pas à un traitement médical et peut nécessiter d'autres traitements, notamment l'aphérèse des LDL (élimination des LDL selon une méthode similaire à la dialyse) et parfois une transplantation hépatique." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b254 description "Question asked: (NL) Beschikbaarheid medisch materiaal: Schorten geschikt te gebruiken bij infecties. / (FR) Disponibilité du matériel médical: Tabliers adaptés aux infections. name description type required values cd_infection_aprons integer yes 1:Groot tekort (max 2 per medewerker) / Grande pénurie (max 2 par collaborateur)2:Klein tekort (3 - 7 per medewerker) / Petite pénurie (3 - 7 par collaborateur)3:Klein overschot (8 - 14 per medewerker) / Petit surplus (8 - 14 par collaborateur)4:Groot overshot (> 14 per medewerker) / Grand surplus (> 14 par collaborateur) d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2540 description "Das Ziel des Registers ist es, die Patientensicherheit, die Wirksamkeit der Behandlungen und das Patientenergebnis nach einem Beckentrauma zu verbessern. Es gibt keine finanzielle Unterstützung für die Dokumentation oder Teilnahme von Krankenhäusern. Die Teilnahme am Register ist freiwillig und umfasst nach Meinung der Autoren nur engagierte und motivierte und interessierte Pionierkollegen. Die Dokumentation erfolgt über ein webbasiertes Online-Portal, das Datenvalidierungsregeln anwendet, die eine gewisse allgemeine Genauigkeit und Vollständigkeit der Daten gewährleisten. So ist beispielsweise die Reihenfolge und Korrektheit von Unfall-, Aufnahme-, Behandlungs- und Entlassungsterminen gewährleistet. Wenn eine Acetabulumfraktur befürwortet wird, sind Acetabulum-spezifische Frakturklassifikationen, Behandlung und Komplikationen obligatorisch. Dies gewährleistet die Aussagekraft der gesammelten Daten. Es können nur vollständige Datensätze eingereicht und somit für Analysen und interne Berichte gesperrt werden. Der Anteil und die unvollständigen Aufzeichnungen werden ständig bewertet, weshalb Anstrengungen unternommen werden, um diesen Anteil auf ein Minimum zu beschränken. Jedes teilnehmende Krankenhaus hat einen Arzt, der für die Dokumentation verantwortlich ist und in der Regel Erfahrung in der korrekten Codierung auf der Grundlage des bereitgestellten Dokumentationsleitfadens, der Klassifizierungsrichtlinien und anderer Definitionen hat. Die zuständigen Kolleginnen und Kollegen treffen sich zweimal jährlich, um die Dokumentationsbelastung, methodische Fragen, wissenschaftliche Analysen usw. zu besprechen. In diesen Sitzungen findet eine Dokumentationsüberwachung durch das teilnehmende Zentrum und eine interne Datenvalidierung statt. Gleichzeitig müssen alle teilnehmenden Krankenhäuser alle ihre Fälle dokumentieren." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2540 description "Het doel van het register is om de patiëntveiligheid, de effectiviteit van behandelingen en het resultaat van de patiënt na bekkentrauma te verbeteren. Er is geen financiële steun voor documentatie of deelname van ziekenhuizen. Deelname aan het register is vrijwillig en omvat, naar het oordeel van de auteurs, alleen toegewijde en gemotiveerde en geïnteresseerde pioniercollega's. De documentatie vindt plaats via een online webportaal, dat regels voor gegevensvalidatie toepast die een zekere algemene nauwkeurigheid en volledigheid van de gegevens waarborgen. Zo is de volgorde en juistheid van ongevals-, opname-, behandelings- en ontslagdata gewaarborgd. Als een acetabulumfractuur wordt goedgekeurd, zijn acetabulumspecifieke fractuurclassificaties, behandeling en complicaties verplicht. Dit zorgt ervoor dat de verzamelde gegevens zinvol zijn. Alleen volledige records kunnen worden ingediend en dus vergrendeld voor analyses en interne rapporten. Het aandeel en het aantal onvolledige registraties wordt voortdurend beoordeeld en bijgevolg wordt getracht dit aandeel tot een minimum te beperken. Elk deelnemend ziekenhuis heeft een arts die verantwoordelijk is voor de documentatie, die doorgaans ervaring heeft met de juiste codering op basis van de verstrekte documentatiegids, classificatierichtlijnen en andere definities. De verantwoordelijke collega's komen twee keer per jaar bijeen om de documentatiebelasting, methodologische vragen, wetenschappelijke analyses en etc. te bespreken." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2540 description "L'objectif du registre est d'améliorer la sécurité des patients, l'efficacité des traitements et les résultats des patients après un traumatisme pelvien. Il n'y a pas de soutien financier pour la documentation ou la participation des hôpitaux. La participation au registre est volontaire et ne comprend, de l'avis des auteurs, que des collègues pionniers dévoués, motivés et intéressés. La documentation s’effectue par l’intermédiaire d’un portail en ligne, qui applique des règles de validation des données garantissant une certaine exactitude générique et l’exhaustivité des données. Par exemple, l'ordre et l'exactitude des dates d'accident, d'admission, de traitement et de sortie sont assurés. Si la fracture de l'acétabulum est approuvée, les classifications de fractures spécifiques à l'acétabulum, le traitement et les complications sont obligatoires. Cela garantit la pertinence des données collectées. Seuls les dossiers complets peuvent être soumis et, par conséquent, verrouillés pour les analyses et les rapports internes. La proportion et le nombre d'enregistrements incomplets sont constamment évalués et, par conséquent, des efforts sont faits pour maintenir cette proportion au minimum. Chaque hôpital participant a un médecin responsable de la documentation, qui est généralement expérimenté dans le codage correct basé sur le guide de documentation fourni, les lignes directrices de classification et d'autres définitions. Les collègues responsables se réunissent deux fois par an pour discuter de la charge de documentation, des questions méthodologiques, des analyses scientifiques, etc. Un suivi de la documentation par le centre participant et la validation des données internes ont lieu lors de ces réunions.En même temps, tous les hôpitaux participants sont tenus de documenter tous leurs cas." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2540 description "The goal of the registry is to improve patient safety, effectiveness of treatments and patient outcome after pelvic trauma. There is no financialsupport for documentation or participation of hospitals. Participation in the registry is voluntary and includes, to the opinion of the authors, dedicated and motivated and interested pioneer colleagues only. The documentation takes place via online web-based portal, which applies data validation rules ensuring certain generic accuracy and completeness of the data. For example the order and correctness of accident, admission, treatment and discharge dates is ensured. If acetabulum fracture is endorsed then acetabulum-specific fracture classifications, treatment and complications are mandatory. This ensures meaningfulness of the collected data. Only complete records can be submitted and, thus, locked for analyses and internal reports. The proportion and of incomplete records is constantly assessed and consequently effort are made to keep this proportion to the minimum. Each participating hospital has a medical doctor responsible for documentation, who is typically experienced in correct coding based on the provided documentation guide, classification guidelines and other definitions. The responsible colleagues are meeting twice annually to discuss the documentation load, methodological questions, scientific analyses, and etc. A monitoring of documentation by participating center and internal data validation are taking place at these meetings.At the same time, all participating hospitals are required to document all their cases." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2543 description "Ce projet est mis en place à la lumière du changement de nomenclature concernant la chirurgie de la colonne vertébrale. Cette modification couplera le remboursement de la chirurgie de la colonne vertébrale à l'enregistrement obligatoire des données. Par conséquent, un nouveau registre, lié à la nomenclature, a été créé, dans lequel toutes les interventions chirurgicales de la colonne vertébrale doivent être enregistrées pour tous les hôpitaux." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2543 description "Dieses Projekt wurde im Lichte der Änderung der Nomenklatur für die Operation der Wirbelsäule eingerichtet. Diese Änderung wird die Erstattung von Wirbelsäulenoperationen an die obligatorische Registrierung von Daten koppeln. Daher wurde ein neues Register geschaffen, das mit der Nomenklatur verknüpft ist, in dem alle chirurgischen Eingriffe der Wirbelsäule für alle Krankenhäuser registriert werden müssen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2543 description "Dit project is opgezet in het licht van de wijziging van de nomenclatuur voor de chirurgie van de wervelkolom. Deze wijziging koppelt de vergoeding van wervelkolomchirurgie aan de verplichte registratie van gegevens. Daarom is een nieuw register gecreëerd, dat gekoppeld is aan de nomenclatuur, waar alle chirurgische procedures van de wervelkolom moeten worden geregistreerd voor alle ziekenhuizen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2543 description "This project is set up in light of the change of the nomenclature concerning the surgery of the vertebral column. This modification will couple the reimbursement of spinal surgery to the obligatory registration of data. Therefore a new registry, which is linked to the nomenclature, has been created where all surgical procedures of the vertebral column need to be registered for all hospitals." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2546 description "HD_DCD_HDBP0240_SPINE_SURGERY_v1.1.0_20240219.xlsx" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2548 description "HD_DCD_SPEC_HDBP0240_SPINE_SURGERY_v1.2.0.xlsx" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2549 description "HD_DCD_submcsv_HDBP0240_Spine_Surgery_01_20230504_HEADERS.csv" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b255 description "Question asked: (NL) Beschikbaarheid medisch materiaal: Handschoenen geschikt te gebruiken bij infecties. / (FR) Disponibilité du matériel médical: Gants adaptés aux infections. name description type required values cd_infection_gloves integer yes 1:Groot tekort / Grande pénurie2:Klein tekort / Petite pénurie3:Klein overschot / Petit surplus4:Groot overshot / Grand surplus d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2550 description "HD_DCD_submcsv_HDBP0240_Spine_Surgery_01_20240115_Full.csv" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2551 description "HD_DCD_submcsv_HDBP0240_Spine_Surgery_Surgery_v1.csv" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2552 description "HD_DCD_formjson_HDBP0240_Spine_Surgery_v1_20230523" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2553 description "HD_DCD_submjson_HDBP0240_Spine_Surgery_01_20240115_Full.json" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2554 description "HD_DCD_submjson_HDBP0240_Spine_Surgery_Full_01_20230908.json" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2555 description "HD_DCD_submjson_HDBP0240_Spine_Surgery_Surgery_v1.json" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2556 description "HD_DCD_submxml_HDBP0240_SPINE_SURGERY.xml" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2557 description "HD_DCD_submxml_HDBP0240_SPINE_SURGERY_Spine_Surgery_01_06122022.xml" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2558 description "HD_DCD_submxml_HDBP0240_Spine_Surgery_Spine_Surgery_01_20230906.xml" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2559 description "Het doel van dit project is een registratiesysteem ter beschikking te stellen aan de orthopedisten dat hen toelaat informatie relatief aan de plaatsing van heup- en knieprothesen te registreren teneinde een “Belgisch register van de gewrichtsvervangingen” aan te leggen. Het doel van dit register bestaat uit: - het verzamelen van gegevens om professionelen toe te laten de kwaliteit van de zorgen bij plaatsing van knie- en heupprothesen te onderzoeken; - het ter beschikking stellen van informatie over het type van de prothesen die bij een patiënt geplaatst werden, wanneer deze op consultatie komt, zo kunnen indien nodig op een gepaste wijze accessoires worden besteld; - het bepalen van de levensduur van de prothesen. Dit project betreft de heup- en knieprothesen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2559 description "Le but de ce projet est de fournir aux médecins orthopédistes un système d'encodage d'informations relatives au placement de prothèses de la hanche et du genou afin de constituer un registre des remplacements articulaires belge. Le but de ce registre consiste :- collecter des données permettant aux professionnels d'étudier la qualité des soins en matière de placement des prothèses de la hanche et du genou. - disposer d'information sur le type de prothèses qui a été placé chez un patient qui vient en consultation, pour éventuellement commander des accessoires de manière appropriée. - mesurer la durée de vie des prothèses. Ce projet concerne les prothèses de la hanche et du genou." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2559 description "The aim of this project is to make a registration system available to orthopedists that allows them to register information related to the placement of hip and knee prostheses in order to create a “Belgian register of joint replacements”. The purpose of this register consists of: a) collecting data to enable professionals to examine the quality of care during knee and hip prosthesis placement; b) providing information about the type of prostheses placed on a patient when he or she comes for a consultation, so that accessories can be appropriately ordered if necessary; and c) determining the lifespan of the prostheses. This project concerns the hip and knee prostheses." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2559 description "Ziel dieses Projekts ist es, Orthopäden ein Registrierungssystem zur Verfügung zu stellen, das es ihnen ermöglicht, Informationen über die Platzierung von Hüft- und Knieprothesen zu registrieren, um ein „belgisches Register für Gelenkersatz“ zu erstellen. Zweck dieses Registers ist es, a) Erhebung von Daten, die es Fachleuten ermöglichen, die Qualität der Versorgung während der Platzierung von Knie- und Hüftprothesen zu untersuchen; b) Bereitstellung von Informationen über die Art der Prothesen, die einem Patienten bei einer Konsultation zur Verfügung gestellt werden, damit Zubehör bei Bedarf angemessen bestellt werden kann; und c) Bestimmung der Lebensdauer der Prothesen. Dieses Projekt betrifft die Hüft- und Knieprothesen." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b256 description "Question asked: (NL) Beschikbaarheid medisch materiaal: Maskers geschikt te gebruiken bij infecties (FFP2 en co). / (FR) Disponibilité du matériel médical: Masques adaptés aux infections (FFP2 et co). name description type required values cd_infection_masks integer yes 1:Groot tekort (max 2 per medewerker) / Grande pénurie (max 2 par collaborateur)2:Klein tekort (3 - 7 per medewerker) / Petite pénurie (3 - 7 par collaborateur)3:Klein overschot (8 - 14 per medewerker) / Petit surplus (8 - 14 par collaborateur)4:Groot overshot (> 14 per medewerker) / Grand surplus (> 14 par collaborateur) d_completed Date completed date yes YYYY-MM-DD (ISO8601 format) cd_regio Region string yes VLA:Flemish RegionWAL:Walloon RegionBRU:Brussels Capital Region " @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2562 description "HD_DCD_SPEC_HDBP0048_ORTHOPRIDE_TOTAL_FEMUR_v1.0.1.xlsx" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2563 description "REPORT_SCRA_ORTHOPRIDE2-signed.pdf" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2564 description "HD_DCD_submcsv_HDBP0048_Orthopride_Femur_Primo_v1_20230504_HEADER" @default.