Matches in Data.gov.be for { <http://data.gov.be/.well-known/genid/97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525> ?p ?o ?g. }
Showing items 1 to 23 of
23
with 100 items per page.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 accessRights PUBLIC @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 accrualPeriodicity ANNUAL @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Die fäkale Mikrobiotatransplantation (FMT) ist ein medizinisches Verfahren, bei dem der Kot eines gesunden Spenders zubereitet und an einen Empfänger abgegeben wird, in der Hoffnung, seine mikrobielle Darmflora wiederherzustellen und einen gesundheitlichen Nutzen zu erzielen. Tatsächlich deuten schnell anfallende Beweise darauf hin, dass eine Veränderung der Darmmikrobiota einige Krankheiten lindern und die Gesundheit fördern kann. Rezidivierende Clostridioides difficile Infektion (CDI) ist die erste Krankheit, für die FMT sowohl effektiver als auch kostengünstiger als andere Therapien erwiesen wurde, und ist jetzt eine international anerkannte und akzeptierte Behandlung. In Belgien und im Ausland untersuchen Forscher derzeit die potenziellen Vorteile von FMT für Erkrankungen jenseits der CDI, wie entzündliche Darmerkrankungen, neuropsychiatrische Erkrankungen, metabolisches Syndrom und mehr. Die Einführung von FMT in der klinischen Praxis nimmt rasch zu und übertrifft sogar die wissenschaftlichen Erkenntnisse, was zu einem mangelnden Verständnis der möglichen Komplikationen führt. Es fehlt eine Überwachung der Sicherheit und Wirksamkeit von FMT, während die unsichere „Do-it-yourself-FMT“ ebenfalls zunimmt. Ein großes Problem ist die Übertragung von Krankheitserregern, und jüngste Zusammenhänge zwischen Dysbiose und anderen Gesundheitszuständen (z. B. Fettleibigkeit) erhöhen den Bedarf an kurz- und langfristigen Informationen über die potenziellen Risiken im Zusammenhang mit Stuhltransplantationen. Schließlich gibt es heute sehr wenig Informationen über die Praxis der FMT in Belgien. Die Einrichtung eines „nationalen FMT-Registers“ ist daher dringend erforderlich und wird von verschiedenen nationalen und internationalen Organisationen empfohlen, um Daten zur Sicherheit und Wirksamkeit von FMT zu sammeln. In Belgien ist die Möglichkeit, dieses Register mit der bereits bestehenden Überwachung von Clostridioides difficile (CDIF) zu verknüpfen, von großem Nutzen, da bereits Daten zu Patienten- und Infektionsmerkmalen erhoben werden. Die vorgeschlagene Dauer der Folgemaßnahmen würde sowohl für Spender als auch für Empfänger mindestens 10 Jahre betragen, wie dies derzeit in den USA und den Niederlanden der Fall ist. Der Arzt würde den Patienten in den zwei Jahren nach FMT viermal verfolgen und klinische Ergebnisse über die Gesundheit des Patienten berichten. Nach diesem Zeitraum von zwei Jahren würde die Berichterstattung mindestens jährlich bis zu 10 Jahre nach FMT direkt von den Patienten erfolgen. Die Spender würden auch bis zu 10 Jahre nach der letzten Spende überprüft. Post-FMT-Überwachung kann durch ambulante Besuche, Telefoninterviews oder standardisierte Fragebögen durchgeführt werden. Das Follow-up sollte Folgendes umfassen: a) Klinische Ergebnisse bei Empfängern von FMT; b) Frühe (innerhalb von 30 Tagen) und späte unerwünschte Ereignisse von FMT-Empfängern; c) Entwicklung von Erkrankungen bei Spendern, die Auswirkungen auf den FMT-Empfänger haben könnten." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Fecal microbiota transplantation (FMT) is a medical procedure in which the feces from a healthy donor are prepared and delivered to a recipient, in the hope of restoring his microbial intestinal flora and confer a health benefit. Indeed, rapidly accumulating evidence indicates that modifying the gut microbiota may mitigate some diseases and promote health. Recurrent Clostridioides difficile infection (CDI) is the first disease for which FMT was proven both more effective and cost-effective than other therapies, and is now an internationally recognized and accepted treatment. In Belgium and abroad, researchers are currently investigating the potential benefits of FMT for conditions beyond CDI, such as inflammatory bowel diseases, neuropsychiatric diseases, metabolic syndrome and more. The adoption of FMT in clinical practice is expanding rapidly, even outpacing scientific knowledge, leading to a lack of understanding of its potential complications. Surveillance of FMT safety and efficacy is lacking, while unsafe “do-it-yourself FMT” also increases. A major concern is pathogen transmission and recent associations between dysbiosis and other health conditions (e.g. obesity) further enhance the need for short and long term information on the potential risks associated with stool transplants. Finally, there is today very little information about practice of FMT in Belgium. The set-up of a “FMT national registry” is therefore highly needed and recommended by various national and international organisations in order to gather data on safety and effectiveness of FMT. In Belgium, the opportunity to link this registry with the already existing Clostridioides difficile (CDIF) surveillance is of great benefit, as data related to patient and infection characteristics are already collected. The suggested duration of follow-up would be of minimum 10 years, both for donors and recipients, as it is currently done in USA and the Netherlands. The physician would follow up the patient four times over the two years following FMT and would report back clinical outcomes on patient’s health. After this two year period, reporting would be provided directly by the patients at least annually up to 10 years after FMT. Donors would also be screened up to 10 years after the last donation. Post-FMT surveillance can be performed by outpatient visits, telephone interviews, or standardized questionnaires. The follow up should include a) Clinical outcome in recipients of FMT; b) Early (within 30 days) and late adverse events of FMT recipients; c) Development of diseases in donors that could have an impact on the FMT recipient." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "Fecale microbiota transplantatie (FMT) is een medische procedure waarbij de uitwerpselen van een gezonde donor worden voorbereid en afgeleverd aan een ontvanger, in de hoop zijn microbiële darmflora te herstellen en een gezondheidsvoordeel te bieden. Sterker nog, snel accumulerend bewijs geeft aan dat het wijzigen van de darmmicrobiota sommige ziekten kan verzachten en de gezondheid kan bevorderen. Terugkerende Clostridioides difficile infectie (CDI) is de eerste ziekte waarvoor FMT werd bewezen zowel effectiever en kosteneffectief dan andere therapieën, en is nu een internationaal erkende en geaccepteerde behandeling. In België en in het buitenland onderzoeken onderzoekers momenteel de potentiële voordelen van FMT voor aandoeningen die verder gaan dan CDI, zoals inflammatoire darmaandoeningen, neuropsychiatrische aandoeningen, metabool syndroom en meer. De toepassing van FMT in de klinische praktijk breidt zich snel uit en overtreft zelfs de wetenschappelijke kennis, wat leidt tot een gebrek aan inzicht in de mogelijke complicaties ervan. Toezicht op de veiligheid en werkzaamheid van FMT ontbreekt, terwijl onveilige “doe-het-zelf FMT” ook toeneemt. Een belangrijk punt van zorg is de overdracht van ziekteverwekkers en de recente associaties tussen dysbiose en andere gezondheidsproblemen (bijv. obesitas) vergroten de behoefte aan korte- en langetermijninformatie over de potentiële risico's die gepaard gaan met ontlastingstransplantaties. Tot slot is er vandaag zeer weinig informatie over de praktijk van FMT in België. Het opzetten van een “nationaal FMT-register” is daarom hard nodig en wordt door verschillende nationale en internationale organisaties aanbevolen om gegevens over de veiligheid en doeltreffendheid van FMT te verzamelen. In België is de mogelijkheid om dit register te koppelen aan de reeds bestaande surveillance van Clostridioides difficile (CDIF) van groot belang, aangezien er al gegevens over patiënt- en infectiekenmerken worden verzameld. De voorgestelde duur van de follow-up zou ten minste tien jaar bedragen, zowel voor donoren als ontvangers, zoals momenteel in de VS en Nederland het geval is. De arts zou de patiënt vier keer in de twee jaar na FMT opvolgen en klinische resultaten over de gezondheid van de patiënt rapporteren. Na deze periode van twee jaar zouden de patiënten ten minste jaarlijks tot 10 jaar na FMT rechtstreeks verslag uitbrengen. Donoren worden ook gescreend tot 10 jaar na de laatste donatie. Post-FMT-surveillance kan worden uitgevoerd door poliklinische bezoeken, telefonische interviews of gestandaardiseerde vragenlijsten. De follow-up moet a) klinische uitkomsten bij ontvangers van FMT omvatten; b) vroege (binnen 30 dagen) en late bijwerkingen van FMT-ontvangers; c) Ontwikkeling van ziekten bij donoren die gevolgen kunnen hebben voor de FMT-ontvanger." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 description "La transplantation de microbiote fécal (FMT) est une procédure médicale dans laquelle les matières fécales d'un donneur sain sont préparées et livrées à un receveur, dans l'espoir de restaurer sa flore intestinale microbienne et de conférer un avantage pour la santé. En effet, l'accumulation rapide de preuves indique que la modification du microbiote intestinal peut atténuer certaines maladies et promouvoir la santé. L'infection récurrente à Clostridioides difficile (ICD) est la première maladie pour laquelle la FMT a été prouvée à la fois plus efficace et rentable que d'autres thérapies, et est maintenant un traitement internationalement reconnu et accepté. En Belgique et à l'étranger, des chercheurs étudient actuellement les avantages potentiels de la FMT pour des conditions au-delà de l'ICD, telles que les maladies inflammatoires de l'intestin, les maladies neuropsychiatriques, le syndrome métabolique et plus encore. L'adoption de la FMT dans la pratique clinique se développe rapidement, dépassant même les connaissances scientifiques, ce qui conduit à un manque de compréhension de ses complications potentielles. La surveillance de la sécurité et de l’efficacité des TMF fait défaut, tandis que les TMF à faire soi-même, qui ne sont pas sûrs, augmentent également. Une préoccupation majeure est la transmission d'agents pathogènes et les associations récentes entre la dysbiose et d'autres problèmes de santé (par exemple l'obésité) renforcent encore le besoin d'informations à court et à long terme sur les risques potentiels associés aux greffes de selles. Enfin, il existe aujourd'hui très peu d'informations sur la pratique de la FMT en Belgique. La mise en place d’un «registre national FMT» est donc hautement nécessaire et recommandée par diverses organisations nationales et internationales afin de recueillir des données sur la sécurité et l’efficacité des FMT. En Belgique, la possibilité de lier ce registre à la surveillance déjà existante de Clostridioides difficile (CDIF) est d'un grand avantage, car les données relatives aux caractéristiques des patients et des infections sont déjà collectées. La durée suggérée du suivi serait d'au moins 10 ans, tant pour les donateurs que pour les bénéficiaires, comme c'est actuellement le cas aux États-Unis et aux Pays-Bas. Le médecin suivrait le patient quatre fois au cours des deux années suivant la TMF et rendrait compte des résultats cliniques sur la santé du patient. Après cette période de deux ans, les rapports seraient fournis directement par les patients au moins une fois par an jusqu'à 10 ans après la TMF. Les donateurs seraient également sélectionnés jusqu'à 10 ans après le dernier don. La surveillance post-FMT peut être effectuée par des visites ambulatoires, des entretiens téléphoniques ou des questionnaires standardisés. Le suivi devrait inclure a) les résultats cliniques chez les receveurs de FMT; b) les événements indésirables précoces (dans les 30 jours) et tardifs des receveurs de TMF; c) Développement de maladies chez les donneurs qui pourraient avoir un impact sur le receveur de la FMT." @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 identifier "1ffec2b0-2d72-463f-8961-e004517774cf" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 language ENG @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 modified "2021-09-25T18:25:33" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 publisher 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2639 @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 publisher 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2788 @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 spatial 2802361 @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 title "Belgian Fecal Microbiota Transplantation Registry" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 title "Belgisch Fecale Microbiota Transplantatie Register" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 title "Belgisches Register für die Transplantation von Fäkalmikrobiota" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 title "Registre belge de transplantation de microbiote fécal" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 type Dataset @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 contactPoint genid107848 @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 contactPoint genid107849 @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 keyword "HDBP0216" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 keyword "f06257a0-4cdf-5201-9604-4ce645b4f555" @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 landingPage 1ffec2b0-2d72-463f-8961-e004517774cf @default.
- 97c111a523604f4dac6684a233a43a172-b2525 theme HEAL @default.