Matches in Data.gov.be for { <https://opendata.infrabel.be/explore/dataset/geo-etcs/> ?p ?o ?g. }
Showing items 1 to 54 of
54
with 100 items per page.
- geo-etcs accessRights PUBLIC @default.
- geo-etcs description "Schematische voorstelling met geolocatie van de huidige uitrosting van het Infrabel-netwerk traf ETCS von gelijkwaardig. Het ETCS (European Train Control System) ist een automatisch Europees veiligheidssysteem dat het risico dat een trein door een rood sein Rijdt, sterk vermindert. EEN te hoge snelheid, oorzaak van veel treinongelukken, wordt ook vrijwel Onmogelijk. Zowel de trein als de infrastructuur moeten traf ETCS worden uitgerust. Infrabel heeft een ETCS-masterplan, dat de uitrol van ETCS op het volledige spoorwegnet beoogt. Het ist de bedoeling dat tegen eind 2025 de treinen in België alleen nog maar met ETCS zullen rijden. In het Masterplan ist aangegeven welke Spoorlijn traf ETCS zal worden uitgerust, en op welk niveau. Er bestaan Inderdaad verschillende niveaus van ETCS en Infrabel heeft ervoor gekozen om een combinatie van de volgende niveaus te implementeren: ETCS 1 LS (Limited Supervision) De stuurpost van de trein ontvangt informatie over Waden en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste Bakens op de sporen. De bestuurder ziet deze informatie niet, hij vertrouwt op de seinen op het traject van de trein, maar als hij een fout maakt, grijpt het systeem in en REMT de trein af. ETCS 1 FS (Vollüberwachung) De stuurpost ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste Bakens die op de sporen zijn geïnstalleerd. Deze informatie ist eveneens zichtbaar vanuit de stuurpost. ETCS 2 FS (Full Supervision) De informatie over seinen en maximumsnelheid is niet langer afkomstig van de Bakens op het traject, maar van de GSM-R-masten die langs de sporen zijn geplaatst. De treinbestuurder kan alleen vertrouwen op de informatie die hij voortdurend in zijn stuurpost ontvangt. ETCS1+ 2 FS – (Full Supervision) De treinbestuurder ontvangt de sein- en snelheidsinformatie in zijn stuurpost. Informatie komt ofwel van de Bakens ofwel van de GSM-R-masten. Dit systeem ist geïnstalleerd op de hogesnelheidslijnen 3 (naar Duitsland) en 4 (naar Nederland). TVM-430 – (Machine-Spoor transmissie) Het is een Frans systeem dat alleen wordt toegepast op de Hogesnelheidslijn 1 tussen Lembeek en de Franse grens. De werking ist vergelijkbaar met ETCS. De stuurpost ontvangt een signaal dat door de rails wordt uitgezonden en dat de bestuurder informeert over zijn snelheid ten opzichte van de toegestane maximumsnelheid. Onder meer Dankzij de steun van de Europese Unie kan Infrabel ETCS plaatsen op het volledige Belgische spoornetwerk. Wir kregen al Subventionen voor: ETCS Stufe 1 Vollständige Aufsicht; Plaatsing op Korridor C (goederenas van de Antwerpse haven via Leuven en name tot Athus); Plaatsing op de lijn 10 en de lijn 36C/2; Plaatsing op de sectie Ans-Angleur van de lijn 36/37 ETCS Niveau 2; ETCS niveau 2 Full Supervision: Ontwikkeling van een generiek design dat onder meer de pilootlijn Deinze-Waregem omvat. Plaatsing op de lijn 12 sectie Kapellen-Essen Plaatsing op de lijn 162 sectie Libramont-Autelbas Plaatsing op de lijn 59 sectie Beveren-Berchem Plaatsing op de lijn 16 sectie Lier-Aarschot Plaatsing op de lijn 50A sectie Brugge – Gent-Sint-Pieters Plaatsing op de lijn 35 sectie Aarschot-Leuven" @default.
- geo-etcs description "Schematische voorstelling met geolocatie van de huidige uitrusting van het Infrabel-netwerk met ETCS of gelijkwaardig. Het ETCS (European Train Control System) is een automatisch Europees veiligheidssysteem dat het risico dat een trein door een rood sein rijdt, sterk vermindert. Een te hoge snelheid, oorzaak van veel treinongelukken, wordt ook vrijwel onmogelijk. Zowel de trein als de infrastructuur moeten met ETCS worden uitgerust. Infrabel heeft een ETCS-masterplan, dat de uitrol van ETCS op het volledige spoorwegnet beoogt. Het is de bedoeling dat tegen eind 2025 de treinen in België alleen nog maar met ETCS zullen rijden. In het masterplan is aangegeven welke spoorlijn met ETCS zal worden uitgerust, en op welk niveau. Er bestaan inderdaad verschillende niveaus van ETCS en Infrabel heeft ervoor gekozen om een combinatie van de volgende niveaus te implementeren: ETCS 1 LS (Limited Supervision) De stuurpost van de trein ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens op de sporen. De bestuurder ziet deze informatie niet, hij vertrouwt op de seinen op het traject van de trein, maar als hij een fout maakt, grijpt het systeem in en remt de trein af. ETCS 1 FS (Full Supervision) De stuurpost ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens die op de sporen zijn geïnstalleerd. Deze informatie is eveneens zichtbaar vanuit de stuurpost. ETCS 2 FS (Full Supervision) De informatie over seinen en maximumsnelheid is niet langer afkomstig van de bakens op het traject, maar van de GSM-R-masten die langs de sporen zijn geplaatst. De treinbestuurder kan alleen vertrouwen op de informatie die hij voortdurend in zijn stuurpost ontvangt. ETCS1+2 FS – (Full Supervision) De treinbestuurder ontvangt de sein- en snelheidsinformatie in zijn stuurpost. De informatie komt ofwel van de bakens ofwel van de GSM-R-masten. Dit systeem is geïnstalleerd op de hogesnelheidslijnen 3 (naar Duitsland) en 4 (naar Nederland). TVM-430 - (Machine-Spoor transmissie) Het is een Frans systeem dat alleen wordt toegepast op de hogesnelheidslijn 1 tussen Lembeek en de Franse grens. De werking is vergelijkbaar met ETCS. De stuurpost ontvangt een signaal dat door de rails wordt uitgezonden en dat de bestuurder informeert over zijn snelheid ten opzichte van de toegestane maximumsnelheid. Onder meer dankzij de steun van de Europese Unie kan Infrabel ETCS plaatsen op het volledige Belgische spoornetwerk. We kregen al subsidies voor: ETCS niveau 1 Full Supervision; Plaatsing op Corridor C (goederenas van de Antwerpse haven via Leuven en Namen tot Athus); Plaatsing op de lijn 10 en de lijn 36C/2; Plaatsing op de sectie Ans-Angleur van de lijn 36/37 ETCS Niveau 2; ETCS niveau 2 Full Supervision: Ontwikkeling van een generiek design dat onder meer de pilootlijn Deinze-Waregem omvat. Plaatsing op de lijn 12 sectie Kapellen-Essen Plaatsing op de lijn 162 sectie Libramont-Autelbas Plaatsing op de lijn 59 sectie Beveren-Berchem Plaatsing op de lijn 16 sectie Lier-Aarschot Plaatsing op de lijn 50A sectie Brugge – Gent-Sint-Pieters Plaatsing op de lijn 35 sectie Aarschot-Leuven " @default.
- geo-etcs description "Schematische voorstelling met geolocatie van de huidige uitrusting van het Infrabel-netwerk met ETCS of gelijkwaardig. Het ETCS (European Train Control System) is een automatisch Europees veiligheidssysteem dat het risico dat een trein door een rood sein rijdt, sterk vermindert. Een te hoge snelheid, oorzaak van veel treinongelukken, wordt ook vrijwel onmogelijk. Zowel de trein als de infrastructuur moeten met ETCS worden uitgerust. Infrabel heeft een ETCS-masterplan, dat de uitrol van ETCS op het volledige spoorwegnet beoogt. Het is de bedoeling dat tegen eind 2025 de treinen in België alleen nog maar met ETCS zullen rijden. In het masterplan is aangegeven welke spoorlijn met ETCS zal worden uitgerust, en op welk niveau. Er bestaan inderdaad verschillende niveaus van ETCS en Infrabel heeft ervoor gekozen om een combinatie van de volgende niveaus te implementeren: ETCS 1 LS (Limited Supervision) De stuurpost van de trein ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens op de sporen. De bestuurder ziet deze informatie niet, hij vertrouwt op de seinen op het traject van de trein, maar als hij een fout maakt, grijpt het systeem in en remt de trein af. ETCS 1 FS (Full Supervision) De stuurpost ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens die op de sporen zijn geïnstalleerd. Deze informatie is eveneens zichtbaar vanuit de stuurpost. ETCS 2 FS (Full Supervision) De informatie over seinen en maximumsnelheid is niet langer afkomstig van de bakens op het traject, maar van de GSM-R-masten die langs de sporen zijn geplaatst. De treinbestuurder kan alleen vertrouwen op de informatie die hij voortdurend in zijn stuurpost ontvangt. ETCS1+2 FS – (Full Supervision) De treinbestuurder ontvangt de sein- en snelheidsinformatie in zijn stuurpost. De informatie komt ofwel van de bakens ofwel van de GSM-R-masten. Dit systeem is geïnstalleerd op de hogesnelheidslijnen 3 (naar Duitsland) en 4 (naar Nederland). TVM-430 - (Machine-Spoor transmissie) Het is een Frans systeem dat alleen wordt toegepast op de hogesnelheidslijn 1 tussen Lembeek en de Franse grens. De werking is vergelijkbaar met ETCS. De stuurpost ontvangt een signaal dat door de rails wordt uitgezonden en dat de bestuurder informeert over zijn snelheid ten opzichte van de toegestane maximumsnelheid. Onder meer dankzij de steun van de Europese Unie kan Infrabel ETCS plaatsen op het volledige Belgische spoornetwerk. We kregen al subsidies voor: ETCS niveau 1 Full Supervision; Plaatsing op Corridor C (goederenas van de Antwerpse haven via Leuven en Namen tot Athus); Plaatsing op de lijn 10 en de lijn 36C/2; Plaatsing op de sectie Ans-Angleur van de lijn 36/37 ETCS Niveau 2; ETCS niveau 2 Full Supervision: Ontwikkeling van een generiek design dat onder meer de pilootlijn Deinze-Waregem omvat. Plaatsing op de lijn 12 sectie Kapellen-Essen Plaatsing op de lijn 162 sectie Libramont-Autelbas Plaatsing op de lijn 59 sectie Beveren-Berchem Plaatsing op de lijn 16 sectie Lier-Aarschot Plaatsing op de lijn 50A sectie Brugge – Gent-Sint-Pieters Plaatsing op de lijn 35 sectie Aarschot-Leuven " @default.
- geo-etcs description "Schematische voorstelling met geolocatie van de huidige uitrusting van het Infrabel-netwerk met ETCS of gelijkwaardig. Het ETCS (European Train Control System) is een automatisch Europees veiligheidssysteem dat het risico dat een trein door een rood sein rijdt, sterk vermindert. Een te hoge snelheid, oorzaak van veel treinongelukken, wordt ook vrijwel onmogelijk. Zowel de trein als de infrastructuur moeten met ETCS worden uitgerust. Infrabel heeft een ETCS-masterplan, dat de uitrol van ETCS op het volledige spoorwegnet beoogt. Het is de bedoeling dat tegen eind 2025 de treinen in België alleen nog maar met ETCS zullen rijden. In het masterplan is aangegeven welke spoorlijn met ETCS zal worden uitgerust, en op welk niveau. Er bestaan inderdaad verschillende niveaus van ETCS en Infrabel heeft ervoor gekozen om een combinatie van de volgende niveaus te implementeren: ETCS 1 LS (Limited Supervision) De stuurpost van de trein ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens op de sporen. De bestuurder ziet deze informatie niet, hij vertrouwt op de seinen op het traject van de trein, maar als hij een fout maakt, grijpt het systeem in en remt de trein af. ETCS 1 FS (Full Supervision) De stuurpost ontvangt informatie over seinen en snelheidsbeperkingen via signalen die worden uitgezonden door vaste bakens die op de sporen zijn geïnstalleerd. Deze informatie is eveneens zichtbaar vanuit de stuurpost. ETCS 2 FS (Full Supervision) De informatie over seinen en maximumsnelheid is niet langer afkomstig van de bakens op het traject, maar van de GSM-R-masten die langs de sporen zijn geplaatst. De treinbestuurder kan alleen vertrouwen op de informatie die hij voortdurend in zijn stuurpost ontvangt. ETCS1+2 FS – (Full Supervision) De treinbestuurder ontvangt de sein- en snelheidsinformatie in zijn stuurpost. De informatie komt ofwel van de bakens ofwel van de GSM-R-masten. Dit systeem is geïnstalleerd op de hogesnelheidslijnen 3 (naar Duitsland) en 4 (naar Nederland). TVM-430 - (Machine-Spoor transmissie) Het is een Frans systeem dat alleen wordt toegepast op de hogesnelheidslijn 1 tussen Lembeek en de Franse grens. De werking is vergelijkbaar met ETCS. De stuurpost ontvangt een signaal dat door de rails wordt uitgezonden en dat de bestuurder informeert over zijn snelheid ten opzichte van de toegestane maximumsnelheid. Onder meer dankzij de steun van de Europese Unie kan Infrabel ETCS plaatsen op het volledige Belgische spoornetwerk. We kregen al subsidies voor: ETCS niveau 1 Full Supervision; Plaatsing op Corridor C (goederenas van de Antwerpse haven via Leuven en Namen tot Athus); Plaatsing op de lijn 10 en de lijn 36C/2; Plaatsing op de sectie Ans-Angleur van de lijn 36/37 ETCS Niveau 2; ETCS niveau 2 Full Supervision: Ontwikkeling van een generiek design dat onder meer de pilootlijn Deinze-Waregem omvat. Plaatsing op de lijn 12 sectie Kapellen-Essen Plaatsing op de lijn 162 sectie Libramont-Autelbas Plaatsing op de lijn 59 sectie Beveren-Berchem Plaatsing op de lijn 16 sectie Lier-Aarschot Plaatsing op de lijn 50A sectie Brugge – Gent-Sint-Pieters Plaatsing op de lijn 35 sectie Aarschot-Leuven " @default.
- geo-etcs identifier "https://opendata.infrabel.be/explore/dataset/geo-etcs/" @default.
- geo-etcs issued "2022-07-05T14:22:42.352000+00:00" @default.
- geo-etcs language ENG @default.
- geo-etcs language FRA @default.
- geo-etcs language NLD @default.
- geo-etcs modified "2022-07-05T14:22:42.352000+00:00" @default.
- geo-etcs publisher 0869763267 @default.
- geo-etcs spatial 2802361 @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=G%C3%A9olocalisation @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=Geolocalization @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=Geolocatie @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=S%C3%A9curit%C3%A9 @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=Safety @default.
- geo-etcs subject ?refine.theme=Veiligheid @default.
- geo-etcs title "Deployment of ETCS on the Infrabel rail network" @default.
- geo-etcs title "Déploiement du système ETCS sur le réseau ferré Infrabel" @default.
- geo-etcs title "Einführung von ETCS im Infrabel-Eisenbahnnetz" @default.
- geo-etcs title "Uitrol ETCS op Infrabel spoornetwerk" @default.
- geo-etcs type Dataset @default.
- geo-etcs contactPoint genid3451 @default.
- geo-etcs distribution csv @default.
- geo-etcs distribution fgb @default.
- geo-etcs distribution geojson @default.
- geo-etcs distribution gpx @default.
- geo-etcs distribution json @default.
- geo-etcs distribution jsonl @default.
- geo-etcs distribution jsonld @default.
- geo-etcs distribution kml @default.
- geo-etcs distribution n3 @default.
- geo-etcs distribution ov2 @default.
- geo-etcs distribution parquet @default.
- geo-etcs distribution rdfxml @default.
- geo-etcs distribution shp @default.
- geo-etcs distribution turtle @default.
- geo-etcs distribution xlsx @default.
- geo-etcs keyword "ETCS" @default.
- geo-etcs keyword "ETCS" @default.
- geo-etcs keyword "ETCS" @default.
- geo-etcs keyword "Geolocalisatie" @default.
- geo-etcs keyword "Geolocation" @default.
- geo-etcs keyword "Géolocalisation" @default.
- geo-etcs keyword "Lignes" @default.
- geo-etcs keyword "Lijnen" @default.
- geo-etcs keyword "Railway Lines" @default.
- geo-etcs keyword "Sporen" @default.
- geo-etcs keyword "Tracks" @default.
- geo-etcs keyword "Voies" @default.
- geo-etcs landingPage information @default.
- geo-etcs theme TRAN @default.